Bakjäst tilltävlingshäst?

skjona

Trådstartare
Jag har i många år gett hästarna bakjäst både för att hålla ordning på magen och som ett bra B-vitamin tillskott.Tycker det har funkat väldigt bra.
Nu pratade jag med en gammal hästgubbe häromdagen som berättade att förr i tiden toppade man hästar inför tävling med jäst,är det verkligen så att de blir speedade av det?Har aldrig själv märkt detta, men eftersom jag nu har ett ganska hett fullblod bland annat är jag liksom inte intresserad av just den effekten:grin:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 104
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar