Bakjäst tilltävlingshäst?

skjona

Trådstartare
Jag har i många år gett hästarna bakjäst både för att hålla ordning på magen och som ett bra B-vitamin tillskott.Tycker det har funkat väldigt bra.
Nu pratade jag med en gammal hästgubbe häromdagen som berättade att förr i tiden toppade man hästar inför tävling med jäst,är det verkligen så att de blir speedade av det?Har aldrig själv märkt detta, men eftersom jag nu har ett ganska hett fullblod bland annat är jag liksom inte intresserad av just den effekten:grin:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: soom
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 059
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.