Bakhovslyft i trav

cristobal

Trådstartare
Skulle det kunna funka att sätta boots på bakhovarna för att få hästen att inte släpa dem i backen?
Hon lyfter alltså bakhovarna för dåligt i traven, så de tar i backen.
Markbommar skiter hon i, men då är ute i terrängen så lyfter hon bra...

Sv: Bakhovslyft i trav

Prova att höja upp bommarna ca 10 cm ytterligare, och variera lite med avstånden för att få hästen att vakna.
Öka tempot lite för att få aktion?
Lycka till*!

Har själv både ridit o jobbat från marken med vikt-manschetter (500g) på bakbenen för att få en bättre muskulatur hela vägen ner på bak...
(på inrådan från kiropraktorn dock)

Mitt sto tyckte tidigare att det var helt ok att lämna bakdelen i ena änden av ridbanan medan hon fortsatte framåt med frambenen... :d

O det har givit resultat - om man jämför nedslipningen på skorna så är det knappt märkbart nu, medan hon knappt hade några skor kvar bak tidigare... :banana:

Dessutom blev hela steget bättre, musklerna mer sammansatta o undertrampet ökade något enormt!

Men det ska göras med försiktighet...

O för min del fungerade det utmärkt så jag är supernöjd!

// Raggsocka

Jag hade ändå tänkt att kalla hit ET för en genomgång, så då kan jag ju fråga henne om det är tillrådligt.
Tack för bra svar!

Mitt sto tyckte tidigare att det var helt ok att lämna bakdelen i ena änden av ridbanan medan hon fortsatte framåt med frambenen... :d

:rofl::rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 885
Senast: Askur2017
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar