Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker sluta på en mycket liten volt. Börja med sluta på en stor volt, som du minskar ner och centrerar mer och mer allt eftersom hästen blir starkare.
Intressant. Jag har haft långa diskussioner med syrran om man i bakdelsvändning ska utgå från sluta (säger hon) eller öppna (säger jag). Jag tycker att öppna är en rörelse som utgår från bakbenen, och då blir det ju som sagts tidigare lätt att bakdelen skjuter ut i bakdelsvändningen. Genom att tänka öppna blir hästen rundad runt innerskänkeln inför vändningen.jag tycker att utgå från sluta är felaktigt.
Rätt väg är att utgå från öppna.
Man rider öppna 2 steg, behåller ställningen, kortar skritten på ytter tygeln, trampar ned inner stigbygel(bra sätt att inte hamna fel är att snegna på inner bakhov), vända för yttertygel.
innerskänkel driver häsen framåt. gör hellre stora bakdelsvänningar än att hästen börjar tänka bakåt. om det är svårt, rid som på en 4 kant och vänd bara kvartdelsvändiningar.
FRAMÅTBJUDNING ÄR NR.1
jag tycker att utgå från sluta är felaktigt.
Rätt väg är att utgå från öppna.