Bakdelsvändning.

Sv: Bakdelsvändning.

Så här lär jag hästen:smirk: de bruka lära sig bakdelsvändningar väldigt snabbt, men först förminska jag paddocken och gör en egen lite fyrkant och vänder hästen endast med ytterhjälperna (Ytter skänkel o tygel) i hörnen så att den bara vänder/flyttar frambenen, detta övar jag i båda varven och vips, så klara den snart en bakdelsvänding:smirk:

Men det bästa är att fråga din instruktör och kom ihåg, det finns inga dumma frågor
 
Sv: Bakdelsvändning.

Hmm allra först bak, dvs samlar i skritten, bromsar upp bakifrån. Sen ställning tex till höger,(lite öppnatänk där allra först) där kom framdelen! Sen vikten och sitta i rörelseriktningen (höger), och sidförande vänstersk om det behövs, men det är mest vikten.

Så tänker jag.:confused:
 
Sv: Bakdelsvändning.

Men ska inte vändningen börja med framdelen?

Alldeles riktigt:bow: om du förstå vad jag menar i inlägget ovan, så gör du det snart:smirk: men jag har så jäkla svårt att förklara, mitt stora handikapp:D
 
Sv: Bakdelsvändning.

Ja ja, jag är trööööög.....:o :o

Men ska inte vändningen börja med framdelen?

Resten har jag redan hängt med på, vet du...;) ;)
Eller kanske inte... Öh.. :confused: :confused:

Jodå!! :D
Hur vänder du en bakhjulsdriven bil? Du har redan iom öppnan ställt in rätt kurs, sen kan man flytta framdelen med yttersk- vett dû.:idea:

Leder du när du ska göra en volt eller en hörnpassering, där vändningen oxå startar där fram.
Hur ska den kunna starta där bak:p
Det är framvagnen som har en mkt längre väg att gå.
 
Sv: Bakdelsvändning.

Ja, men jag har lärt mig att inte baken får gå före i en bakdelsvändning. Alltså ingen sluta de första stegen.

Fattar du hur jag menar??
 
Sv: Bakdelsvändning.

Hmm allra först bak, dvs samlar i skritten, bromsar upp bakifrån. Sen ställning tex till höger,(lite öppnatänk där allra först) där kom framdelen! Sen vikten och sitta i rörelseriktningen (höger), och sidförande vänstersk om det behövs, men det är mest vikten.

Så tänker jag.:confused:

Precis som jag tidigare i tråden beskrivit.
Lite öppnatänk allra först.
 
Sv: Bakdelsvändning.

Ja, men jag har lärt mig att inte baken får gå före i en bakdelsvändning. Alltså ingen sluta de första stegen.

Fattar du hur jag menar??
Fattar:cool:
Den ska inte korsa sina bakben, så det är inte riktig sluta-bara formen.
Därför ska du bara koncentrera dig på att få runt framdelen.yttersk. längre fram.

vikten är A o O sitter du åt fel håll blir det svårt o rumpan kan då falla ut.
innersk. bara intill o hindrar den från att trampa åt sidan.
 
Senast ändrad:
Sv: Bakdelsvändning.

NU är jag med!!:bump: :bump:

Äntligen tänkte Axel!! Puh... svetttigt det här...:p :p

Tack för ditt tålamod gummsan!! :bow: :bow:
 
Sv: Bakdelsvändning.

Det är inte lätt det här- att behöva tänka exakt hur man går tillväga.
Bra att du fattar.:)
Då kan du börja med gal. pirussar oxå:idea:

Har du fått igång några svävmoment än?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: Freazer
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 933
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 868
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp