bettysmatte
Trådstartare
Ja, som rubriken säger, kan en häst ha problem med bakdelen (bakben, bäcken, etc.) utan att det visar sig som hälta i bakbenen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, som rubriken säger, kan en häst ha problem med bakdelen (bakben, bäcken, etc.) utan att det visar sig som hälta i bakbenen?
Fast syns inte spatt alls för blotta ögat vid longering? Eller ger utslag vid böjprov? Hon har blivit kollad nyligen av en erfaren hästveterinär.
Om inte veterinären tror på vad du säger så skulle jag byta veterinär.
KL
Hon har kollats upp av fysioterapeut. Detta gjordes i oktober, efter att ett tidigare vet.besök inte hade visat någonting alls - varken framme eller bak. Hon behandlades då för låsningar i si-leden, blev faktiskt bättre, men är alltså inte helt bra.
Hur "bevisar" man bäst för vet att det finns ett problem, när det aldrig syns vid undersökning? Jag funderar på att försöka få det på film. Kan det vara en lösning kanske? Än så länge har jag inte haft någon som har trott på det jag berättar, eftersom det aldrig har visat sig vid hältutredning. Men jag börjar absolut själv misstänka att anledningen till att hon är ren bak är att hon i stället överbelastar fram = kotledsinflammation. Men jag är ju inte vet... Problematiskt är det, hur som helst!