bakdel/rygg -muskler

hannah2899

Trådstartare
Nu efter vintervilan har min häst tappat mycket rygg och bakdelsmuskler. Jag försöker variera träningen med klättring, galopp i uppförsbacke, jobba mycket lång o låg, och gymnastikhoppning då och då.. han får även lusern.
Tänkte kolla om någon har något mer tips? Är övergångar en bra övning för rygg/bakdel?

Vanligaste orsaken till att de tappar muskler över rygg och bakdel är för lite proteiner i foderstaten. Och är det så, så hjälper ingen träning alls eftersom det inte finns några byggstenar att bygga muskler av, snarare brist på sådana byggstenar.
Så, börja med att se över foderstaten - är grovfodret analyserat t.ex?

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 399
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 125
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 445
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar