Bakbensskydd för hästar tom 6 år

Sv: Bakbensskydd för hästar tom 6 år

Men ska man räkna med dom överflödiga"delarna av neoprenen som sticker ut? För liksom den är där bara ju, den gör varken till eller från.
Är mer lämpligt att mätningen sker av själva skålen, det är ju den som påverkar om någåt.

Jag struntar också i bakskydden. Veredus YJ finns nämligen inte i S. Och M är alldeles för stort för min lilla snörpa :crazy:

Vet du om de är stora som deras andra skydd? Jag brukar ha M på Veredus men nu blir jag osäker på vad jag ska ha på dessa om de bara finns M och L.

Jag vill också veta!
Min stora har nämligen L på alla skydden (Carbon Gel och olympic) och då är resåren smack i mitten så att säga, så OM jag nu köper ett par jäkla YJ så orkar jag inte att dom blir fel storlek :/.

Dom borde ju vara i samma storlekar logiskt...men man vet ju aldrig sådär.

Jag ska inte lova något nu eftersom jag bara har Veredus-skydd i S. (Jag har bara ponnyer och en pyttehäst ;) ) Som jag upplevde det av en hastig kik så var YJ i M något mindre än Carbon Gel i M. Dock inte tillräckligt små för att passa till någon av mina ponnyer. Skillnaden var nog inte jättestor dock så jag kan också ha fel.
Spontant skulle jag säga att både du och -moa- kan välja samma storlek som vanligt för skillnaden var inte större än så.

Men ska man räkna med dom överflödiga"delarna av neoprenen som sticker ut? För liksom den är där bara ju, den gör varken till eller från.
Är mer lämpligt att mätningen sker av själva skålen, det är ju den som påverkar om någåt.

Ja du ska mäta neoprenen med.

*KL

Jag har ingen unghäst men undrar i alla fall, går lindor helt bort då? Vet inte hur vanligt det är på unghäst men häromkring droppar det alltid förbi någon i avd A med lindade bakben på hopptävlingarna

Undrar också om lindor är tillåtna..

Jag har 2 godkända bakskydd. Samma modell men i 2 olika färger, så ja klarar mig iallafall denhär säsongen :laugh:

Edit: satt och kolla på arkiv från olika tävlingar och det är rätt många med lindor. Trodde inte man fick tävla med de öht. Hur är det med unghästar då?

Senast ändrad:

Är det någon som vet om dom här nya reglerna gäller PONNIER eller inte? :confused: Har hört från vissa att det bara gäller ridhästar, och vissa säger att det gäller ponnier också.. Då jag har en ungponny så vill jag gärna veta om jag behöver köpa nya bakskydd eller inte..

Hoppas någon vet :crazy:

Det står ju inte i TR att det bara gäller hästar så rent spontant skulle jag gissa att det gäller båda, men det bästa är nog att maila till förbundet att fråga.

Vet du om de är stora som deras andra skydd? Jag brukar ha M på Veredus men nu blir jag osäker på vad jag ska ha på dessa om de bara finns M och L.

YJ är små i M. Mindre än eskadron i full. Jag har M fram på den där "inte carbon gel" modellen men som ser likadan ut (jag är inte hoppryttare så ingen koll här inte :angel:) och M på YJ bak. De fram är lite mindre än eskadron senskydd fram i full och yttepytte lite stora till min connemaravalack på 155 med normala ben. YJ bak är på gränsen till små utan att vara för små.

Jag hade mao lätt använt M en bit ner i ponnyhöjderna så länge det inte är pinnsmala welshben typ medan normala storhästar hade jag val L (typ morsans fullblodssto på 163).

*kl*

Sök på veredus på tradera så finns ett par ute.

Jag hade mao lätt använt M en bit ner i ponnyhöjderna så länge det inte är pinnsmala welshben typ.

Och vid med welsh med pinnsmala ben, vad ska vi ha då? :crazy: Jag har ju just welsh, D-ponny, där ponny passar utmärkt i skydd. Iofs är det inte kris och panik, så de kanske hinner tillverka massa kopior innan, men känns ju lite allmänt drygt

Om du pratar om Young Jump, så vad jag har förstått så är dom endast tillverkade för hästar och att det är därför S inte finns.. Dock så har jag hört från väldigt många källor att M är extremt små, och att dom lugnt passar på pinnsmala welshben. Men jag har ingen egen erfarenhet så jag kan inget lova :d

Fast om man läser här i tråden vad de suttit bra på så tror jag ju inte riktigt de passar på ngn som drar ponny? Sen som sagt, det är ingen kris eller panik nu för mig, men könns ju än mindre övertänkt själva beslutet då, om det för ponnyerna finns ännu färre godk skydd.

Jag och Jennifer kollade på YJ i storlek M för ett par veckor sen. Vi var båda överens om att M hade passat på nätta storhästen Chiva men hade blivit för stort på ponnyerna. Har helt enkelt bestämt att ungponnyn får gå utan bakskydd.

Och jag har fått mina noname-skydd princip-godkända av en överdomare!!!! :D

De är iofs inte särskilt vackra, men de funkar ju iaf.

Liknande trådar

J
Hoppning Hej! I TR står det om vilka bakbensskydd som ska få användas på unghästar t.o.m det år de blir 7. Min fråga är ifall någon där ute...
2
Svar
23
· Visningar
6 872
Senast: zanque
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar