Bakbensskydd för hästar tom 6 år

Sv: Bakbensskydd för hästar tom 6 år

Finns ju tydligen en del märkeslösa som fyller kraven, fast du kanske inte vill ha det?

Jag behöver ju inte bry mig på ett tag, men siktar nog på att lämna in ett par med resår till sadelmakaren och byta mot stum rem bara. Jag vill ju ha läder, och DET verkar ju helkört hitta godkända =/ (Dvs jag vill inte ha YJ ens om/när de kommer i s)

Ja fast jag har redan 2. Ljusblå och Ljusrosa men lixom, tror inte JE passar i dom

Jo, det förstår jag med, i championaten. Men jag menar, på vanliga tävlingar där man rider avd A med sin häst, då har ju alla andra hästar vanliga bakskydd. Tror knappast det kan spela roll där egentligen... Då tycker jag den nya regeln är enormt töntig.

Det har inte bara med det att göra utan att unga hästar inte skall gå med bakskydd som är till för att knipa så dom lyfter bättre. Finns fler än en unghäst som blivit förstörd uppenbarligen. Alltså angående teknikskydden, den där regeln med 15 cm är lite löjlig när dom flesta full skydd är minst 16cm.

Ja, alltså jag äger inte ens ett par teknikskydd. Jag tycker bara det är enormt fånigt att jag inte kan ha mina vanliga strykkappor för att de råkar ha lite resår på spännena eller är för höga på insidan. Teknikskydd kan de gärna få förbjuda helt tycker jag.

Senast ändrad:

*kl*
Denna regel har säkert en god tanke bakom sig från början!
MEN då kan ju ÖD på tävlingar ha koll på exakt vad som står.
Var på en tävling nyligen där ÖD agerade "bakbenskydds polis" och hävdade att man var TVUNGEN att ha bakbensskydd (naturligtvis dom godkända då).
Man fick INTE rida UTAN.

Vi var flera unghästryttare som såg ut såhär :confused: och förklarade att man fick rida utan skydd, ELLER med dom godkända, men att det inte fanns ngt tvång på att man var tvungen att ha skydd vilket människan i detta fallet hävdade.

Han kunde inte visa vart i TR "hans" regel fanns utan hänvisade till att "det fick vi kolla upp själva!"
När han väl (antagligen) insåg att han hade fel svarade han ändå "nu bestämmer jag att det är såhär på denna tävling!"

Vilket ledde till att flera ryttare fick slänga på sina 4 åringar skydd (som dom fick låna av andra), och dessa hästar hade aldrig haft bakbensskydd tidigare. Ni kan ju gissa hur avslappnade dom var :grin:

Behöver jag säga att jag aldrig mer kommer åka dit? och flera med mig.....

:eek:

kl
jag kan inte ha mina skydd längre. Det GÅR inte
Dom skär sig mot hästens färg. vad ska jag göra? :crazy:

*kl*
Denna regel har säkert en god tanke bakom sig från början!
MEN då kan ju ÖD på tävlingar ha koll på exakt vad som står.
Var på en tävling nyligen där ÖD agerade "bakbenskydds polis" och hävdade att man var TVUNGEN att ha bakbensskydd (naturligtvis dom godkända då).
Man fick INTE rida UTAN.

Vi var flera unghästryttare som såg ut såhär :confused: och förklarade att man fick rida utan skydd, ELLER med dom godkända, men att det inte fanns ngt tvång på att man var tvungen att ha skydd vilket människan i detta fallet hävdade.

Han kunde inte visa vart i TR "hans" regel fanns utan hänvisade till att "det fick vi kolla upp själva!"
När han väl (antagligen) insåg att han hade fel svarade han ändå "nu bestämmer jag att det är såhär på denna tävling!"

Vilket ledde till att flera ryttare fick slänga på sina 4 åringar skydd (som dom fick låna av andra), och dessa hästar hade aldrig haft bakbensskydd tidigare. Ni kan ju gissa hur avslappnade dom var :grin:

Behöver jag säga att jag aldrig mer kommer åka dit? och flera med mig.....

Måste väl gå att rapportera/anmäla vidare högre upp i kedjan?

Vad har du för roligt märke egentligen? :P Jag vet faktiskt inte, allt går väl om man matchar det rätt..

Måste väl gå att rapportera/anmäla vidare högre upp i kedjan?

Man kan lämna in en protest, eller anmäla till disciplinnämnden. Hade jag fanimej gjort! Hatar sådana där idioter som inte kan sitt jobb och när dom har fel vägrar erkänna det :mad:

:eek: :crazy:

Liknande trådar

J
Hoppning Hej! I TR står det om vilka bakbensskydd som ska få användas på unghästar t.o.m det år de blir 7. Min fråga är ifall någon där ute...
2
Svar
23
· Visningar
6 872
Senast: zanque
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar