Min häst blev halt vänster bak och veterinären trodde att det var för att han blivit sparkad av hästen han går med i hagen. Täcket hade fått en stor reva på vänster skinka. Behandlingen var cortisonsprutor och vila. Han blev återställd men nu är han halt igen på samma bakben. Kan det ha varit något annat som veterinären missat? Han hade knappt blivit riden då så det kan inte ha varit överansträngning. Det hände i januari. Nu är han som sagt halt igen och nu har jag ridit honom 5 dagar per vecka i flera månader.Ska jag söka veterinärklinik igen eller ska jag ringa en Equiterapeut? Har ingen erfarenhet av equiterapeuter men det kanske finns någon här som har erfarenheter av sådana vid hälta. Kan verkligen en sparkskada på muskler besvära hästen så länge som 4 månader?Eller kan det rivas upp igen?
Sparkskadan var inte ytlig utan vätskeutgjutningen var i så fall djupt inne i muskeln för det fanns ingen svullnad.
Sparkskadan var inte ytlig utan vätskeutgjutningen var i så fall djupt inne i muskeln för det fanns ingen svullnad.