Jag brukar också göra Leilas och tycker den är supergod!Leilas gör jag och jag har alltid fått massor med beröm för den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar också göra Leilas och tycker den är supergod!Leilas gör jag och jag har alltid fått massor med beröm för den!
Vilka fina tårtor @bettysmatte
Jag bakade bröd för första gången i mitt liv, det var superenkelt men blev jättegott!
Vilka fina tårtor @bettysmatte
Jag bakade bröd för första gången i mitt liv, det var superenkelt men blev jättegott!
Är det fillimpa utan jäst?
Tar gärna recept!
50 gram jäst@Idas Aaaah! Recept?
Här är mitt favorit-fil-brödsrecept:
Superenkelt filmjölksbröd
3,5 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
1 dl solrosfrön
0,5 dl linfrön
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
(0,75 dl hasselnötter)
(6 st torkade aprikoser klippta i småbitar)
(0,5 tsk brödkryddor)
1 dl mörk sirap (men jag brukar ta ljus, har oftast bara det hemma)
5 dl filmjölk
(Ovanpå: pumpakärnor/solrosfrön/sesamfrön)
Blanda alla torra ingredienser (de som jag skrivit inom parentes har jag hittat på själv. Drar ner till typ 0,75 dl solrosfrön om jag tillsätter hasselnötterna. Man kan ändra lite hur man vill, det är ett tacksamt bröd på det sättet!). Blanda ned sirapen och filmjölken och rör ihop. Häll smeten i en avlång bakform med bakplåtspapper i. Strössla på toppingen. Grädda i ugnen 1 timme och 20 min på nedersta falsen i 175 grader. Efter ca 20 min har brödet fått lagom färg, täck då med aluminiumfolie och fortsätt grädda. Låt det svalna i formen några timmar innan det skärs upp. Om det är över natten kan man täcka över med en bakduk. Mums!
Ja Jag använde det här receptet:Är det fillimpa utan jäst?
Tar gärna recept!