Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

Tackar, tackar!!
Det ser lovande ut:D Vaniljessens har jag sett på bakhyllan, måste ändå ta en sväng förbi där... Bakar så mycket nu förtiden, så allt tar slut hela tiden :angel:

Såååå, nu är traktortårtan bakad och (nästan) uppäten ;)
Eftersom det fanns önskemål om både tarktortårtor och även marsipangrisar och prinsesstårtor och snickerstårtor, så fanns det många krav att tillgodose :angel:
Dock är receptet det som Chili tipsade om, sockerkaksbottnar med vaniljgrädde, chokladgrädde och jordnötssmörkräm samt chokladglayr, lite banan och hallon finns också där i!
Dekorationerna gjorde jag efter bästa förmåga :p

Resultatet, leråker med traktor och badande grisar :D

+ Flurry: Tacker, tackar! :D Det var riktigt roligt att göra grisar, aldrig gjort marsipanfigurer förr :o Sambon var också nöjd, men nu måste jag ju göra en ännu roligare/finare tårta till nästa år :eek:

*kl*

Ni som har gjort fyrkantiga tårtor, hur har ni gjort för att få dem fyrkantiga? Har ni fyrkantig form (i så fall, hurdan?) eller har ni löst det på något annat sätt?

Det hade jag också gjort, är nog enklast. Ev tagit en mindre ungsfast fyrkantig form, men svårare att få loss då kan jag tänka mig...

Jag gjorde så, men det var himla svårt att få bottnarna att hålla ihop när jag skulle dela dem. Så jag antar att jag hade ett mindre bra recept på botten även om det inte var något fel på smaken :)

*knapplån*

Jag ska ha en fikakväll hemma, typ afternoon tea och funderar vad jag ska bjuda på. Kom gärna med förslag!
Än så länge finns två olika sorters biskvier, pepparkakor, finska pinnar och kanske ett gäng makroner. Funderar på att göra miniscones och ha en god ost till också.
Det känns inte helt komplett...
Någon som har ett bra recept på makroner? Eller något annat som är roligt att baka och ser lite piffigt ut.

Jag hade afternoon tea på min födelsedag och då gjorde jag följande:
Ostsandwich
Laxsandwich
Miniscones
Lemoncurd
Björnbärsmarmelad
Bärtartletter
Clotted cream
Brownies
Shortbread

Allt var hemmagjort förutom själva bröder till sandwicharna :) det var mycket uppskattat och kändes rätt engelskt tillsammans med te.

Tack, det lät gott! Jag hade väl inte tänkt att det skulle vara ett tema utan mer ett tillfälle för mig att baka roliga saker och få hjälp att äta upp det :)

Tack, det lät gott! Jag hade väl inte tänkt att det skulle vara ett tema utan mer ett tillfälle för mig att baka roliga saker och få hjälp att äta upp det :)

Det är en målsättning så god som någon :)

Och det var mest bara en lista på det jag gjorde, inget som du nödvändigtvis måste ta efter ;)

Och just ja, små citronmaränpajer brukar vara väldigt uppskattade och roliga att pyssla med :)

Undrar förresten om någon har tips på vad man kan göra på överbliven kärleksmumsbotten? Jag har rätt mycket av det.[/QUOTE]

Sparar alla 'misslyckade' och överblivna tårt/kakbottnar och lägger dem i frysen, perfekt den dagen man känner för att göra dammsugare/punschrullar, bara att mixa ihop m kakao, smör och punsch :)

KL

Jag fick ett cake pop-järn av mina flatmates i julklapp och invigde det idag! Gjorde halva satsen med vanlig chokladkakssmet, och till den andra blandade jag i några matskedar jordnötssmör. Mockaglasyr på de med chokladsmak och de med jordnötssmör lät jag vara som de är för de var så goda så...:p

20140129_150034_52e92a69e087c302fb7b6cf6.jpg

20140129_151657_52e92a8788e59db80142efb9.jpg

20140129_153354_52e92aa12a6b22123028502b.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama