Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

dsc_1051_78677284.jpg

dsc_1055_78677290.jpg

Till sambons jobb :laugh:, chokladmuffins med nutellafyllning & vitchokladfrosting

Jesus christ så gott de där såg ut o va!

Vad brukar man göra för påskgodis egentligen? Nåt med marsipan känns påskigt haha. När jag googlar får jag mest upp princesstårtor och julgodis, typ tryfflar.

Funderade på det med... men det var länge sen jag "firade" påsk. Skulle jag göra något så skulle jag göra någon muffins.. med någon påskdekoration ;)

Men godis sa du... Jo marsipan om man gillar det =)

Ska göra muffins nu, men det blir inga påskisar!

Är uppvuxen med att baka godis med mamma till jul, påsk och sådär :) Men det blev väl säkert mest samma godis fast i olika färger :D

Blir nog mozartkulor iaf!

Jag har gjort påskgodis, fast det är väl egentligen samma sak som julgodis men ändå. Hittills har det blivit apelsintryffel, kola, något som är noblessaktigt och kanelbulletryfflar :D
Men tidigare har jag gjort citronkola (den blir ju fint gul), ägglikörtryffel (det är påskigt), jordgubbskola och sockerägg (också påskigt). Sen kan man dessutom göra vita chokladtryffelägg eller romtryffel med mimosa för dom känns också påskigare än juliga :)

Chokladtryfflar med smak av kardemumma och kanel dekorerade med pärlsocker, helt fantastiskt goda! :d

dsc_1146_81325009.jpg

dsc_1143_81325105.jpg

Citronmuffins med jordgubbsfrosting

Idag så skulle jag pröva att baka muffins i min nya Kitchen Aid :D

Bara det att jag råkade blanda ihop 2 muffinsrecept :eek:
Saftiga blev dom iaf, men helt skrynkliga på ytan?

Galet när man kollar recept på nätet ... hade två sidor uppe ;) Hehe

Knapplån.

Jag köpte muffinsformar i silikon idag. Någon som använt såna och vet om de är bra eller inte?

dsc_1155_81476360.jpg

Påskmuffins med chokladfudgefrosting som jag ska bjuda på till efterrätt i morgon, när jag ska hem till familjen på påskmiddag. På toppen av varje muffins finns ett ägg av romnougat.

GLAD PÅSKE :D

Klart du ska få...

Chokladfudgefrosting

100 g mörk choklad (70%)... gillar du inte det kan du säkert ta mindre %

130 g mjukt osaltat smör

3 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

Smält chokladen i vattenbad eller i micron, låt svalna. Vispa smör, vaniljsocker & florsocker vitt & pösigt. Tillsätt den smälta chokladen & vispa till en jämn smet. Spritsa på bakverket

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka