Baguettefyllning

Crossline

Trådstartare
Jag ska snart flytta och tänkte bjuda på baguetter till min flytthjälp, innan den sedvanliga pizzan på kvällen :)

Eftersom jag själv inte äter kött själv så kör jag fast lite på fyllningen till dom andras mackor. Har tänkt på salami och brie i några, men vad har man mer än det i? Kan man förbereda olika röror dagen innan?

Jag tycker skagenröra är väldigt gott i baguette. Med lite tomat och gurka och kanske en citronskiva. Tror det är bäst att förbereda i burkar så man kan göra den själv för att slippa slappigt bröd.
Tonfiskröra är också gott, kyckling och curryröra med små äppelbitar, bruchettamix på tomater och basilika med mozzarella och salami.

Jag ska snart flytta och tänkte bjuda på baguetter till min flytthjälp, innan den sedvanliga pizzan på kvällen :)

Eftersom jag själv inte äter kött själv så kör jag fast lite på fyllningen till dom andras mackor. Har tänkt på salami och brie i några, men vad har man mer än det i? Kan man förbereda olika röror dagen innan?

Kan du hålla allt kallt? Om inte skulle jag skippa röror, vi är mitt i rötmånaden :crazy: Men har du kyl är ju röror perfekta. Du kan ju skära upp skålar med lämpliga grönsaker och så får var och en bygga sin egen macka. Dessutom, köttätarna dör inte av lite vego (säger slaktarens dotter som absolut är köttätare ;)). Dvs du behöver inte greja med fler animalier än tex ost och någon skinka/salami.

En jättegod röra är melitzanosalata, här är min variant som jag gjorde nyligen: https://www.bukefalos.se/threads/tittar-in-i-ditt-kok-del-20.1463617/page-85#post-18628053

Jag tycker skagenröra är väldigt gott i baguette. Med lite tomat och gurka och kanske en citronskiva. Tror det är bäst att förbereda i burkar så man kan göra den själv för att slippa slappigt bröd.
Tonfiskröra är också gott, kyckling och curryröra med små äppelbitar, bruchettamix på tomater och basilika med mozzarella och salami.
Skagenröra är absolut ett alternativ! Är det enkelt att göra själv eller borde jag köpa?
Kyckling och curry tror jag flera hade uppskattat, ska leta recept!
Tack för dina tips! :)

Kan du hålla allt kallt? Om inte skulle jag skippa röror, vi är mitt i rötmånaden :crazy: Men har du kyl är ju röror perfekta. Du kan ju skära upp skålar med lämpliga grönsaker och så får var och en bygga sin egen macka. Dessutom, köttätarna dör inte av lite vego (säger slaktarens dotter som absolut är köttätare ;)). Dvs du behöver inte greja med fler animalier än tex ost och någon skinka/salami.

En jättegod röra är melitzanosalata, här är min variant som jag gjorde nyligen: https://www.bukefalos.se/threads/tittar-in-i-ditt-kok-del-20.1463617/page-85#post-18628053
Kan hålla det kallt!
Och jag vet att dom inte dör av vego, men jag tycker att det är roligt att försöka göra alla nöjda och samtidigt prova att röra ihop nåt nytt!
Lät jättegott, tack för tips!

Blanda tonfisk, purjo och creme fraiche. Krydda med italiensk salladskrydda.
Hamburgerkött eller gustafskorv med räksallad.

Gröp ur baguetterna så det får plats mer röra :)

Skagenröra är absolut ett alternativ! Är det enkelt att göra själv eller borde jag köpa?
Kyckling och curry tror jag flera hade uppskattat, ska leta recept!
Tack för dina tips! :)

Kan hålla det kallt!
Och jag vet att dom inte dör av vego, men jag tycker att det är roligt att försöka göra alla nöjda och samtidigt prova att röra ihop nåt nytt!
Lät jättegott, tack för tips!

Vill du göra det enkelt för dig är det enklast att köpa en bra skagen/räkröra och pimpa den med extra räkor (givetvis handskalade).

Lättaste tonfiskröran ever. Blanda en burk tonfisk med 1 dl majonäs (eller 50/50 majo/cf), en liten burk majs. Salta och peppra efter smak. Färdig! Jag brukar ha den i baguetter, till sallad eller i en bakad potatis. Man kan ju öven hacka i andra grönsaker eller nåt om man vill.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Myzan87
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Twihard
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 389
Senast: Ramona
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 280
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka