Bästa pizzan?

Exile

Trådstartare
Dags för en lättsam tråd! Svärföräldrarna kommer på besök ikväll och vi ska beställa pizza, suttit i en kvart redan och funderat på vad man ska äta för något.

Vilken pizza brukar ni ta? Kör ni samma eller varierar ni? Vilken topping är ett måste eller vilken går fetbort? Är det någon som faktiskt beställer margerita och i så fall varför? (mer nyfiken fråga än dömande). Är sås till ett måste? På pizzan eller i burk? :)
 
Jag är gnällig och kräsen så jag äter bara Margherita, barnpizza med mild kebabsås 😋
Allt annat är snusk, vider och oätligt 😅
 
Eftersom jag är vegetarian brukar det finns en till mig, jag brukar ta den. Kan ju såklart ta bort/lägga till också, men den brukar passa.
Finns det vegansk ost beställer jag det och ser det som ett plus, annars beställer jag utan ost ifall de inte kan svara på om det är löpe i osten eller inte vilket många inte kan (vilket det ju inte ska vara när det är veg, men ja...)
Helst vill jag ha tzatziki till, men finns inte det funkar vitlökssås.
Tycker smaken på köpepizza skiljer sig enormt, men ett ställe här hemma hade god pizza första gången jag provade, hoppas det är lika gott nästa gång.
 
Alltid sås på burk, gillar inte att värma såsen😅(äter oftast en 1/2 och äter resten sen eller dagen efter)
Blir oftast Hawaii eller kebeb beroende på hur hungrig jag är.
Ibland en med banan/curry:d

Gillar pizzasallad men den är sällan god i mitt område 😔
 
Här blir det oftast med salami. Pizzasallad bredvid, ingen sås.
Ibland skojar jag till det med skinka och ananas/banan/curry/köttfärs 😊
 
Jag tycker att "vanlig snabbmatspizza" är oätlig pga fejkost, och för mycket av den, så måste jag äta på ett sånt ställe brukar jag beställa utan ost.

Men det finns en pizzeria i Luleå, Iraj's, som har tunna krispiga bottnar, färska toppings och riktig ost.

Där beställar jag alltid en Danne. Den har rökt renkött, färska champinjoner, färsk rödlök, och bea.
 
Dags för en lättsam tråd! Svärföräldrarna kommer på besök ikväll och vi ska beställa pizza, suttit i en kvart redan och funderat på vad man ska äta för något.

Vilken pizza brukar ni ta? Kör ni samma eller varierar ni? Vilken topping är ett måste eller vilken går fetbort? Är det någon som faktiskt beställer margerita och i så fall varför? (mer nyfiken fråga än dömande). Är sås till ett måste? På pizzan eller i burk? :)

Med bechamelsås, chèvre, picklad rödlök, valnötter och honung är det godaste!!
 
Det enda som jag saknar från mitt förrförra boende är pizzan. Ugnsrostade grönsaker med feta och ruccola. Absolut inte någon sås! Däremot gärna pizzasallad.
 
Det beror på pizzerian det.
På min favoritpizzeria hemma tar jag en som heter Magnifico (mozzarella, tomatsås, salami, rökt skinka, spansk peppar, bacon och rödlök).
På min pizzeria vid jobbet tar jag en som heter Lunda special (tomatsås, ost, skinka, lök, tomat, gyros, vitlök och blandad sås vitlök+stark).
Äter jag på någon annan pizzeria så är jag väldigt öppen för förslag. Vill inte ha banan eller ananas på. Inte heller fisk/skaldjur eller vegetarisk.
Senast jag åt på en annan pizzeria åt jag en som heter 400 grader (San Marzano, fior di latte, lök, grillad paprika, portabello, färska körsbärstomater, färsk salsiccia, gorgonzola och ruccola).

Om såsen är på eller bredvid spelar inte så stor roll.
 
Beror på pizzeria men capri (margerita med köttfärsbitar på) och stark sås brevid eller kebab special (är den som har sallad och tomat på här omkring) och stark sås. Nära jobbet finns det en pizzeria som har oxfilé pizza med bea som är riktig god om man väljer bort champinjonerna.
 
Jag är gnällig och kräsen så jag äter bara Margherita, barnpizza med mild kebabsås 😋
Allt annat är snusk, vider och oätligt 😅
Ja men jag kanske ska prova? Jag är nämligen också både gnällig och kräsen 😅

Tycker ofta det blir för salt. Tycker inte om svamp, tycker inte om något som är starkt, inte räkor, inte banan osv osv i all oändlighet.

Kanske blir en sån med vitlökssås..
 
Godaste pizzan är toppad med mozzarella, tomatsås, lufttorkad salami och gul lök. Om man vill ha kvalitetssalami måste den göras hemma.
 
Ja men jag kanske ska prova? Jag är nämligen också både gnällig och kräsen 😅

Tycker ofta det blir för salt. Tycker inte om svamp, tycker inte om något som är starkt, inte räkor, inte banan osv osv i all oändlighet.

Kanske blir en sån med vitlökssås..

Prova 😍
Det är så himla gott!
 
På sunkpizzerior köper jag typ alltid en funghi, med vitlökssås på burk bredvid. Alternativt en calzone utan skinka med champinjoner istället.

På restaurang väljer jag gärna någon slags bianco, dvs vit pizza. Gärna med fior di latte, svamp och nån mer smakrik ost typ parmesan eller liknande. Rödlök kan också funka, och ruccola är gott.
 
Dags för en lättsam tråd! Svärföräldrarna kommer på besök ikväll och vi ska beställa pizza, suttit i en kvart redan och funderat på vad man ska äta för något.

Vilken pizza brukar ni ta? Kör ni samma eller varierar ni? Vilken topping är ett måste eller vilken går fetbort? Är det någon som faktiskt beställer margerita och i så fall varför? (mer nyfiken fråga än dömande). Är sås till ett måste? På pizzan eller i burk? :)

Får jag välja tar jag gärna en klassisk Capricciosa utan krusiduller. Ingen sås.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 618
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 847
Senast: Unafraid
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 519
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Det här tar emot att erkänna och jag känner mig misslyckad som slarvar med maten. I grund och botten har jag inga ätstörningar är bara...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp