Bästa köp

Sv: Bästa köp

Ah sjysst, ska testa det imorrn. Han är väldigt stadig i huvudet och föredrar om han kan se saker och ting. Kanske kommer man utanför huset imorrn då :)
 
Sv: Bästa köp

Får jag hoppa på lite här och fråga vad ni har för knytning med era små? Ligger de ner eller? Jag har en långsjal men har inte kunnat testa den än för mina tuttar har vart så ömma, men snart ska den på. Sam är 10 dagar gammal.

Jag använder mig bara av omslutet kryss.
Vagga var inte populärt alls!

Han somnar efter bara några minuter i sjalen om han är kinkig och tycker att det är väldigt spännande att utforska världen från den under "vaken-tid"

Måste även tillägga att jag trodde inte att jag var en "sjal-mamma", men jag älskar det verkligen och livet som spädbarns förälder blir så mycket enklare! :)
 
Sv: Bästa köp

Ja, visst gör det livet så mycket enklare, och roligare! Min lilla gillar inte att ligga ner alls, och då är sjalen perfekt, han kan se sig omkring men ändå ha tryggheten i mammas närhet, han kan somna till lite om det behövs, och man har händerna fria. Att gå på stan eller i affärer är ju en dröm jämfört med vagnen när det är rusningstid:)

Sen är det ju en bonus att barnet får så mycket balansträning i sjalen med, och att mamma får sin del av närhetsbehovet till bebis :love:


Jag har dock fått höra av släktingar att det ser illa ut när han sitter i den. Detta pga av den bredbenta ställningen de får, både systrarna och mor min reagerade på det. Jag har förklarat att det är anatomiskt riktigt, men jag tror inte att de köper det.....
 
Sv: Bästa köp

Jag knöt nästan uteslutande omslutet kryss II: http://www.sjalar.nu/texter/knyt-omslkryssII.htm.

Detta använde jag sedan även på ryggen, med modifieringen att jag gjorde en knut på "hängslena" mitt fram på bröstbenet innan jag lade dem över axlarna.

Den där knytningen har jag också använt, hela tiden. Det enda Miranda accepterar, hon avskyr tydligen att bli för "omsluten" (vill dingla med benen fritt).
 
Sv: Bästa köp

Nu syftade jag mest på toabesökena som jag skrev. Vettig ätning, nej det har ju inte ens jag. Men inget är ju vettigt med en baby har jag märkt. Äta gör man i hast när det går. Åtminstone jag gör det..tager det som hinns och går. Och det var faktiskt bara en fråga, för jag tyckte det var konstigt man inte kunde gå på toa eller äta nåt bara för ens baby vill vara nära. Nångång sover väl den.


japp - när man bär den:idea: och när man inte gör det så skriker den direkt hysteriskt... vi pratar inte: lägga ner, småpratande bebis, gnällade bebis, skrikande bebis utan panikvrål så fort man ens tänkte tanken:angel: och sen så fortsatte det ett bra tag efter man lyft upp igen typ... så var det i alla fall för mig och det är nog svårt att förstå om man haft en "vanlig" bebis - men de kommer liksom i lite olika varianter...:idea:
 
Sv: Bästa köp

Att gå på stan eller i affärer är ju en dröm jämfört med vagnen när det är rusningstid:)

För att inte tala om hur skönt det är att inte behöva vänta på nästa buss i snöstorm bara för att det redan står två vagnar ombord. Dessutom skyddar sjalen bra mot folk som skall fram och kladda på bebisarna! De vågar inte gå fram och fingra när bebisen sitter så nära ens kropp. :D
 
Sv: Bästa köp

Det är hur bra som helst, jag tycker det är ett jäkla kladdande jämt annars, ¨men som du säger - sjalen skyddar från det med:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 477
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 031
Senast: Amha
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 768
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp