Bästa köp

Emro

Trådstartare
Fick min bärsjal idag och det är ta mig tusan de mest välinvesterade kronorna so far.
Bebis har hela tiden velat vara nära och det har lett till att jag inte ätit , gått på toa etc.. Inte fått nåt gjort alls helt enkelt.

Nu ligger hon och sover i sjalen så gott som en liten bebis bara kan. :D
 
Sv: Bästa köp

Tyckte också att bärsjalen var en bra investering, min dotter verkligen gallskrek så fort jag inte bar omkring på henne! Har en Tricot Slen..

Efter 3 månader ledsnade jag dock på att alltid vara beroende av sjalen. Ungens tur att anpassa sig :smirk:. Hon har helt enkelt fått lära sig att sitta/ligga "själv", och det funkar skapligt även om hon var svinarg i början. Är 4 månader gammal, så jag har kunnat vara utan sjalen en månad nu :banana:. Men till nyfödda är den verkligen kanon!
 
Sv: Bästa köp

Ja visst är det bra med sjal! :love:

marimekkobrun.jpg
 
Sv: Bästa köp

Grattis til ett bra köp!

Jag bär också i sjal, och har fastnat för det totalt. Jag ska nu införskaffa en ringsjal, och en MT också :love:

Min pojk är för övrigt 4,5 månader nu, och har gått på IKEA hela eftermiddagen i sin EcoWrap
 
Sv: Bästa köp

Va ? Inte ätit eller gått på toa ? Kan man inte lämna sin bebbe då och springa i väg..dvs på toa ? ;). Lite skrik går ju att ta. Man är ju inte på toa så himla länge menar jag.
 
Sv: Bästa köp

Jag tyckte också mina bärsjalar var bästa köpen... då dottern blev 5 mån köpte jag en ERGO, den var ljuvlig.... för sambon inte för mig :( pga mina höfter.... tyngden hamnade tyvärr där.... aj... (jag har haft ont i höfterna i över 10 år)
 
Sv: Bästa köp

Klart jag kan, men hur vettig ätning blir det med en gallskrikande unge?
 
Sv: Bästa köp

Jag har aldrig testat bärsjal, tyckte att det såg svårt ut att få fast den, men det kanske man kan få hjälp med att fixa i affären:idea:!

Har hört så många som är nöjda att jag kanske borde investera i en. Fast jag må¨ste nog erkänna att jag vill att bebis sover bra i vagnen, så att jag kan fixa stallet...:angel:. Mockade mycket med 1an o 2an i vanlig bärsele och det funkade faktiskt bra, men sjalen ser ju onekligen ut att sitta stadigare...
 
Sv: Bästa köp

Nu syftade jag mest på toabesökena som jag skrev. Vettig ätning, nej det har ju inte ens jag. Men inget är ju vettigt med en baby har jag märkt. Äta gör man i hast när det går. Åtminstone jag gör det..tager det som hinns och går. Och det var faktiskt bara en fråga, för jag tyckte det var konstigt man inte kunde gå på toa eller äta nåt bara för ens baby vill vara nära. Nångång sover väl den.
 
Sv: Bästa köp

Samma här!

Jag och lillen verkligen ÄLSKAR bärsjalen!
Jag funderar på att köpa en till så man kan variera sig lite.

Min lille vill också gärna vara nära mig och utan bärsjalen vet jag inte hur jag skulle kunna ha tid att laga mat, städa och leka med storebror.

Men jag har honom i vagnen på promenader då jag vill att han ska lära sig att ligga själv när jag pysslar med häst eller spelar fotboll med brorsan.
 
Sv: Bästa köp

Sover? Nä, det har hon inte fattat vad det är ;) det går bra att sova om jag håller henne, men lägger jag ifrån mig henne för att äta, gå på toa eller vad det nu kan vara så börjar skrikandet.
Just nu *peppar peppar* ligger hon själv, faktiskt vaken, men tyst :D
 
Sv: Bästa köp

Vad skönt! Jag hade förmodligen dött utan min Baby Bundler... Jag använde den dagligen i flera timmar i två års tid och saknar det såååå mycket. Fast jag fuskade lite och sjalade en lånebebis nu i veckan. :D

Jag tyckte livet som mamma till bebisar som absolut inte kunde ligga själva ens en minut blev så otroligt mycket enklare. De sov ju som små grisar och man behövde aldrig gå och hämta dem någonstans. Satt jag och åt när de vaknade så var det bara att hiva fram tutten där de satt och vi kunde äta klart båda två.
 
Sv: Bästa köp

Får jag hoppa på lite här och fråga vad ni har för knytning med era små? Ligger de ner eller? Jag har en långsjal men har inte kunnat testa den än för mina tuttar har vart så ömma, men snart ska den på. Sam är 10 dagar gammal.
 
Sv: Bästa köp

så var min äldsta dotter när hon var bebis. yngsta var mkt "lättare" men bärsjalen har underlättat massor ändå, och hon sov allra bäst i sjalen
 
Sv: Bästa köp

Jag varierade "vagga" (bebis ligger ner), med omslutet kryss (bebisen "sitter upp"). Många bebisar gillar inte vagga, men andra gillar det så det är bara att prova ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 477
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 031
Senast: Amha
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 768
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp