Bästa film

The Green Mile och Lawrence of Arabia. Båda baserade på sanna historier.

Sedan är ju LOTR, Pirates of The Carabien och Harry Potter ständigt återkommande i min DVD spelare.
 
Jag tycker det är svårt med en bästa film. Det beror lite på humör eller genre tex. Bästa kan vara tex mest välgjorda eller roligaste. Men den film jag sett flest gånger är utan tvekan Blues brothers.
 
Även Stephen King baserade några av sina böcker på sanna historier, the Green Mile är en av dem, om du läser eftertexten ordentligt.
Det stämmer inte riktigt, efter en snabb googling.

Såhär säger screenrant:
  • The Green Mile , based on a Stephen King novel, draws inspiration from real-life injustices faced by Black Americans in the 20th century.
  • While not a true story, the film highlights flaws in the legal system in racialized cases during the Great Depression era.
  • George Stinney's case, where an innocent 14-year-old was executed, shares eerie similarities with the storyline of John Coffey in The Green Mile.

Så typ ja, men också nej. Inte för att det spelar så stor roll, det är en bra film.
 
Vissa filmer är fantastiska under olika perioder av livet. En av mina favoriter som känns aktuell just nu är Himmel över Berlin. Jag var där flera gånger innan muren föll, och senast i förra veckan.
Det svartvita fotot är oerhört vackert, en historia och skådespelare som berör, och att Nick Cave uppträder i den gör den ännu bättre.
 
Höstlegender. Tycker det är en fin historia och bra skådespelare.

Jag var liten när den kom ut (1994) och såg den senare som tonåring vid den tiden då typ alla tjejer jag kände inklusive mig själv avgudade Brad Pitt (och Leonardo DiCaprio). Så det var så jag hittade filmen :D Sjukt att den är 30 år nu!
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 167
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: Modest
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 887
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 106
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp