cowgirl81

Trådstartare
Om ni fick inreda ett badrum på ca 20 kvadrat. Hur skulle ni göra då. jag har ett badrum i nya huset som ska inredas. Tänkte lägga flytspackel och sen värmekabel och klinkers på det. Väggarna kommer bli helkaklade. Kommer skaffa hörnbadkar utan massage och sånt. Kommer även ha dusch så en kan duscha av sig när man badat. Hur hade ni gjort. badrummet har betongväggar. Toa är installerad redan och handfat. Mvh Hanna

Sv: Badrum

Jag hade bett moderatorn att flytta tråden till hem & hobby.

:rofl:

svårt att säga utan bilder eller ritning.

Jag hade prioriterat förvaring. Jag är sån där som har MKT med saker i badrummet, hårvård, hudvård, make up... sen gärna förvaring till handdukar..... ja så kort och gott snyggt möblemang, bra belysning, bra speglar.... plats att ha en tvättkorg.... lätt att städa.....

Om ni fick inreda ett badrum på ca 20 kvadrat. Hur skulle ni göra då. jag har ett badrum i nya huset som ska inredas. Tänkte lägga flytspackel och sen värmekabel och klinkers på det. Väggarna kommer bli helkaklade. Kommer skaffa hörnbadkar utan massage och sånt. Kommer även ha dusch så en kan duscha av sig när man badat. Hur hade ni gjort. badrummet har betongväggar. Toa är installerad redan och handfat. Mvh Hanna

Det verkar redan som det mesta är planerat, eller? Pengar verkar ju inte inte vara nått bekymmer och plats finns, så en bastu kanske skulle få plats. Ett badrum på 20 kvm är ganska stort.

Hade mätt fel, var bara 10-15 kvadrat men endå rätt stort Vi kommer ställa ner en garderob och ha handdukar i. Annars är vi så noga med förvaring, har dusch/toa på översta plan också. Så kommer ha handdukar och sånt där också. Tvättkorg kommer stå i tvättstugan.

Hade mätt fel, var bara 10-15 kvadrat men endå rätt stort Vi kommer ställa ner en garderob och ha handdukar i. Annars är vi så noga med förvaring, har dusch/toa på översta plan också. Så kommer ha handdukar och sånt där också. Tvättkorg kommer stå i tvättstugan.

Ok, alltså vad exakt är det du behöver hjälp med då? Garderob i badrummet?

Ja behöver. Tex ventilation och såna saker, Vad ska jag satsa på för ljus i tak. Lampa infällda spottar med mer.

Du säger att toa å sånt redan e installerat... de e bara å riva ut igen om du ska flytspackla å kakla;) Vi rennoverade förra året, har ett Stooort handfat/ komod med förvaring, en smal höghylla för handukar, salvor, badsalt osv. En bänk där det är korgar under för förvaring, ljus och växter ovanpå.

Vi har vanlig lysrörs belysning i taket och ställbara spottar längs med ena väggen, de går att tända/ släcka var för sej om man vill och rikta för punkt belysning.

Ja behöver. Tex ventilation och såna saker, Vad ska jag satsa på för ljus i tak. Lampa infällda spottar med mer.

Du måste ha frånluft, dvs. sugande ventilation. Tilluft är inte nödvändigt. Ska du ha infälla spottar så finns det lite att tänka på;

-Dom måste vara klassade för våtrum typ IP 44 eller mer.

-Är det 12volt så måste du kunna komma åt trafon.

-Vid 220 så ska du minst ha 50 cm till brännbart material, dvs har du träbjälklag så måste du fälla in värmeskyddande pottor i taket. Jag har betongtak så jag sänkte det bara med en 2"4 regel och sedan på med gips på det. Du bör också ha belysning vid spegeln eller liknande då ljuset från spottarna inte träffar ansiktet så mycket.

Kommer ni göra det mesta själva eller kommer ni ta in folk som gör det?

Vi kommer ta in folk som hjälper så vi gör inte så mycket mer än bestämmer var vi vill ha badkar, hand fat med mer.

Jag rekommenderar hellre ett hellångt badkar där man kan sträcka ut sig än ett hörnbadkar. Toalettstol som är fäst i väggen är bra städmässigt.

Jag skickar med en bild på vårt badrum som vi gjort själva.
Badrum+Badkar.JPG

Vi kommer ta in folk som hjälper så vi gör inte så mycket mer än bestämmer var vi vill ha badkar, hand fat med mer.

Bara en stilla undrar, varför ber du om hjälp med en massa grejjer när ni ska ta dit hantverkare? Är det inte bättre att fråga dom som utför arbetet hur det skall vara? Ingen här kan ju säga var du ska ha ditt tvättställ och ditt badkar, det är ju ditt bygge...

Mysigt. :) Jo vi vill ha hörnbadkar så vi kan sitta och mysa ihop nån kväll i veckan.

Dusty
Jo men alltid skoj och veta hur andra har det. Vad andra har valt och sånt. toastol finns redan så den kommer vi inte byta ut (är ny).

Ni som har bilder på era badrum och smarta förvaringsmöjligheter lägg gärna in en bild. :)

Mysigt. :) Jo vi vill ha hörnbadkar så vi kan sitta och mysa ihop nån kväll i veckan.

Dusty
Jo men alltid skoj och veta hur andra har det. Vad andra har valt och sånt. toastol finns redan så den kommer vi inte byta ut (är ny).

Ni som har bilder på era badrum och smarta förvaringsmöjligheter lägg gärna in en bild. :)

Liknande trådar

Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
7 158
Senast: BernT
·
Hemmet Vi kommer att renovera ett av badrummen i år. Det jag undrar över är detta med dubbla handfat.det verkar vara väldigt populärt även i...
2
Svar
32
· Visningar
2 190
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har kommit underfund med att mitt badrum är litet och murrigt på ett sätt som jag inte är helt säker på om jag vill ha det i. Det är...
2
Svar
22
· Visningar
4 536
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka