Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bäddar aldrig, är inte lönt - Ammo kommer och bäddar som han vill ha det sen ändå
Är inte ett dugg förvånad Oftast lägger Ammo täcket i en hög som han sen har som ryggstöd när han sover - men vid jämna mellanrum så ligger både täcke och kuddar på golvet..Hahaha!
Mina föräldrar försökte ett tag med överkast, det låg alltid i en hög på golvet efter att en dobbis varit där och bäddat om
Dörren kunde de också öppna så stänga räckte inte
Bäddar inte, men det är pga lathet!Jag håller ÄNTLIGEN, efter sju (nä, sjutton!) svåra år börjat fixa vårt sovrum. Nya fina garderober, avställningsbord, och ut med allt skräp. Det ska bli en liten rofylld oas där jag kan ligga och läsa ostört när jag vill (ja, förutom att sova förstås...).
Jag har skaffat ett underbart sängöverkast, sammetsliknande chokladbrunt, och kuddar och filtar i samma ton.
Nu säger DeSomVet att man INTE ska bädda sin säng. Då förökar sig kvalstren etc i rekordfart. Istället ska man låta allt ligga i en luftig röra, gärna hänga ut rubbet.
Jag är besviken. Hur gör ni? Lever med kvalstren eller låter bli att bädda?
Kanske ska förtydliga att "bädda" är att lägga täcket rätt/sträckt samt lägga på kyddarna. Tar max 1 min. Underlakanet är sådant man trär på så den är alltid sträckt.Så gör jag med, låter sängen vädras några timmar och sen bäddads den (inkl att kuddar läggs på). Tycker det ser så mkt trevligare och mysigare ut med bäddad säng.
Jag har hört att man gärna får låta sängen svalas av innan man bäddar. Dvs inte bädda så fort man stigit upp, att bädda en kall säng ska tydligen inte ge lika stora kvalsterorgier.
I vår säng rättar jag/vi enbart till täckena så att det ser lite prydligt ut. Barnens sängar bäddas med överkast och extra kuddar för ryggen de flesta dagar, då de sitter på sängarna med kompisar etc.