Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tillhör DeSomVet och skulle aldrig i livet vilja sova med 100 000 kvalsterJag håller ÄNTLIGEN, efter sju (nä, sjutton!) svåra år börjat fixa vårt sovrum. Nya fina garderober, avställningsbord, och ut med allt skräp. Det ska bli en liten rofylld oas där jag kan ligga och läsa ostört när jag vill (ja, förutom att sova förstås...).
Jag har skaffat ett underbart sängöverkast, sammetsliknande chokladbrunt, och kuddar och filtar i samma ton.
Nu säger DeSomVet att man INTE ska bädda sin säng. Då förökar sig kvalstren etc i rekordfart. Istället ska man låta allt ligga i en luftig röra, gärna hänga ut rubbet.
Jag är besviken. Hur gör ni? Lever med kvalstren eller låter bli att bädda?
Känner mig ofta rätt sunkig när jag läser på buke, har aldrig ens reflekterat över att det skulle vara ett problem att ha kvalster i sängen, så jag har ovetande haft mitt överkast och aldrig vädrat sängkläder.
Vad kan egentligen kvalster ställa till med om man inte är allergisk?
Eller är det bara tanken på dom som är ett problem?
Jag hade några bekanta där den ene fick för sig att bli dammsugarföesäljare. Han fick komma på hembesök för en demonstration och satan i gatan vad mycket kvalsterbajs han dammsög upp ur min säng. Men jag är inte tillräckligt äckelmagad. Kanske tänker jag att om man har tänkt köpa en ny säng och behålla 20 år eller så, att då kan det vara bra att köra en kvalaterbajssanering vid ett tillfälle eller två. Men vi har ju haft kvalster i vår miljö precis alltid och det är fånigt att bli chockerad för att man plötsligt kan se det.Känner mig ofta rätt sunkig när jag läser på buke, har aldrig ens reflekterat över att det skulle vara ett problem att ha kvalster i sängen, så jag har ovetande haft mitt överkast och aldrig vädrat sängkläder.
Vad kan egentligen kvalster ställa till med om man inte är allergisk?
Eller är det bara tanken på dom som är ett problem?
Jag vet också.Jag tillhör DeSomVet och skulle aldrig i livet vilja sova med 100 000 kvalster