Badbyxor/badblöjbyxa

Rumpnissen

Trådstartare
Vi tänkte börja ta oss iväg till simhallen med sonen som nu är 18 månader gammal. Jag spanade runt lite efter badbyxor men blev så förvirrad. Vad är egentligen bäst? Till bebisar använder man ju badbyxor med blöjfunktion, men det finns väldigt få sådana i storlek 86, även om de finns. Brukar man övergå till "vanliga" badbyxor efter året eller? Jag känner mig inte helt bekvämt med det då sonen inte säger ifrån om han behöver bajsa...

Hur har ni gjort? Vad är bäst?

Sv: Badbyxor/badblöjbyxa

Vi köper badblöja på badhuset när vi är där. Dottern har strl 80-86 nu och de frågar efter vikt och tar fram en blöja som passar.

Det har fungerat utmärkt. Jag har bara antagit att badblöjorna finns i ungefär samma storlek som vanliga blöjor (som ju ändå finns i storlekar till uppåt 18 kg i alla fall).

Kan undra om de har det här... Det är inget stort badhus så att säga. Men du har ju rätt i att det finns badblöjor också, det använde vi förra året.

jag har haft bäbis-badbyxor när vi gått på babysim, sen har vi använt vanliga badbyxor eller baddräkter och det har funkat bra. har badat regelbundet med 4 barn från babysim och uppåt och inte en enda gång har det hänt någon nummer 2-olycka...

Jag har en badbyxa som håller bajs inne om olyckan skulle ske. Vilken den gjort två gånger:o har köpt dem på simhallen och de har fungerat väldigt bra. Sen har ju libro engångsvarianter med

Simhallen brukar sälja större storlekar av badbyxor som håller bajs inne än vad man brukar hitta i affärerna.

Kör på badblöja annars, går ju att köpa i mataffären.

Badblöjorna är allt lite tråkiga tycker jag :crazy: Vi hade en uppsättning som vi aldrig använde upp, och på vårt badhus har jag nog aldrig sett ngn annan som har?

Vi köpte fina badbyxor på GeKås som har en liten innerbyxa, men som ändå ser lite boxershortsaktiga ut. Vet dock inte om det fanns i större stl än 92, men vår 3-åring (14 kg, 92 cm) kan fortfarande ha dem i alla fall!

Annars så slutar man väl med innerbyxan när de blivit lite äldre, även om de kanske har blöja fortfarande?

Kolla Tradera!

Var på gekås i tisdags. De hade med blöjfunktion upp till storlek 74. Sen hade de vanliga från storlek 92. Inget där mellan. Han hade säkert kunnat ha 92 men förutoma att det inte var någon innerbyxa alls var dom ruskigt fula :angel:.

Har kollat tradera, dåligt utbud på badbyxa med innerbyxa/blöjfunktion i storlek 86. Fortsätter spana. Annars blir det badblöja tills jag hittar något...

Jag köpte badbyxor som är för blöjbarn på Kappahl, de var både billiga och bra. Om jag inte minns fel så stod det att de var godkända för babysim. Vi har precis slutat använda dem nu när dottern är 3 år.

Vad har du kikat i för affärer, jag vet att Babyproffsen har många badbyxor som håller inne en bajsolycka i större strl än 86. Vi har ett par från Panos och dom kan min dotter (4 år) ha än även om hon inte använder sådana längre.

Allmänt tips; Alla badhus accepterar inte badblöja (sådana engång som man köper på affären). Vårat äventyrsbad accepterar inte sådana vet jag.

Se där, då får jag försöka hitta badbyxor ändå.

Jag har bara kollat online, bor ute i obygden... Tittade på kappahl men hittade inget som föll mig i smaken.

Googla på babybadbyxor - jag fick upp minst två som säljer detta, och som har till upp över 13 kg.

Ja, jag har ju hittat några, men det är få. Det är därför jag började undra om det var jag som var fel ute eller inte. Men då beställer jag ett par!

Plockar upp en gammal tråd!
Sitter här med ett par blöjbadbyxor som följt med i ett paket med begagnade kläder vi köpt.
Alltså kam de verkligen hålla inne bajs? Jag tänker att åtminstone min 8 månaders har ju fortfarande väldigt lös avföring. Funderar på att gå ner till fritidsbadet eftersom värmeböljan ska hålla i sig
Eller är det bättre med badblöjor?

Sitter här med ett par blöjbadbyxor som följt med i ett paket med begagnade kläder vi köpt.
Alltså kam de verkligen hålla inne bajs? Jag tänker att åtminstone min 8 månaders har ju fortfarande väldigt lös avföring. Funderar på att gå ner till fritidsbadet eftersom värmeböljan ska hålla i sig

Dom ska ju hålla innr bajs är tanken, men har faktiskt inte varit med om någon bebis som bajsat i poolen så vet inte vad som händer riktigt? Har gått på babysim nivå 1 och 2 samt badat regelbundet i badet med andra bebisar!

Om de är i rätt storlek gör de faktiskt det. Det är lite förvånande. Samma med badbyxblöja. De håller t.om. en större mängd kiss inne (dottern stod häromdagen på gårdsplanen och kissade i badbyxorna. Det rann bara lite längs benet. Större delen åkte ut först när jag tog av byxorna).

@Fille och @Saigon tack för svar! Nä är de sysselsätta med något så brukar de ju "hålla" sig. Då ska vi nog våga oss ner dit imorgon och i helgen, vore skönt att kunna svalka sig lite. Den hemmagjorda "poolen" i form av murarbalja rymmer bara bebis och hund :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 257
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 197
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?