Bäckenmätning?

NeverEver

Trådstartare
När jag fick mitt första barn sa de att jag var trång över spinetaggarna. Det var en jobbig förlossning och de hade förberett för kejsarsnitt då han helt plötsligt tog sig förbi och kom ut.
Efteråt sa de att första barnet "banat väg" för nästkommande. Nu går man ju och funderar på hur länge.. kan det "Dra ihop sig" igen om man väntar för länge med nästa barn? W föddes för 1½ år sen och vi planerar nog med att vänta 1-2 år till innan jag blir gravid igen.

Ska man be om en mätning när man är gravid med nästa eller när man planerar att bli det? Eller är man "öppen" för all framtid?

Sv: Bäckenmätning?

De röntgar ju när de gör en mätning så då är det nog bäst att be om en mätning innan du blir på tjocken isådanafall.

Jag fick en mätning efter att de plockat ut sonen. För att "kontrollera" om det var för trångt eller om han inte ville komma ut "Huvudutgången" av någon annan anledning.

Jag blev röntgad för misstänkt trångt bäcken i v.39. Det visade sig då att jag hade trångt bäcken och jag blev snittad 1 vecka senare. Mitt bäckenmått var för trångt relaterat till Linus storlek då de gjorde ett tillväxtultraljud och han var +50% dvs 5 kg tung.

Men det är sant att första barnet "banar" väg för en ev nästa bebis och det kommer kroppen ihåg eftersom vävnaden tänjt ut sig en gång brukar det inte vara några problem nästa gång heller.

Jag hade stora problem att få ut sonen, vilket till slut slutade med sugklocka (och rejäla komplikationer som följd, för mig), och de sade då att om/när jag blir gravid igen så skulle de röntga mig i v. 36 om jag vill föda vaginalt igen (är garanterad snitt annars).

De sade till mig samma som de sagt till dig, att ettan "banat väg" men sade ingenting om för hur lång tid etc, utan bara att jag skulle röntgas omkring v 36, jag antar att det är för att mäta huvudet på bebisen då, kontra bredden på utgången.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Squie
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 400
Senast: monster1
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 151
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar