back ontrack =D

K

Killa

har hört att d ska vara jättebra:) funderar på att köpa... vet ni var d finns att köpa?

Jag köpte mitt BoT-vintertäcke på Diomed, det fungerar ypperligt och jag ångrar inte köpet ett dugg!!!

Vad kostade det täcket? Har lite funderingar på att köpa ett sånt... Har använt paddarna sen i våras och de är verkligen kanon!

Närmare 3000 kr om jag inte missminner mig. De har ett stalltäcke på gång som kanske blir lite billigare om man kan vänta till dess... :smirk:

Jag gav nånstans runt 2.500 för täcket, minns inte riktigt. Men det är verkligen super, har även halstäcke till, får se om jag slänger på det i vinter, han går tillsammans med mina andra pojkar och det busas rejält vill jag lova! :bump:

Ojdå, det var rätt så dyrt... Tror att det är en hästaffär ett par mil härifrån som säljer dem så jag får väl i allafall åka och kika på dem.

Nja, det är mkt täcke för pengarna och det fungerar ju utmärkt så är man i behov av ett är det helt klart prisvärt! Endast det bästa är gott nog åt mina "barn" :rofl:

Jag märkte stor skillnad när jag gick över till att använda BoT-täcket på min valack som haft rejäla spänningar i bog och kors. Jag masserade honom varje dag för att hjälpa honom på traven, när jag sedan började använda BoT på honom blev han mkt bättra och masseras nu bara varannan vecka, för att jag vill ha koll på honom, han har nu knappt några spänningar kvar alls! Man kunde se på honom att det hände saker innanför täcket, han blev väldigt avslappnad och trött, precis som vid massage! Efter ett par dagar va han lika pigg och lekfull som vanligt, så visst händer det grejer! Har alltid BoT-täcket på honom när han går ute, vilket blir minst 12 timmar/dag, oftast 15 timmar/dag. Därför kan jag starkt rekomendera täcket till andra som behöver det. :bump:

Att paddarna funkar har jag märkt på att min häst är väldigt torr och fin i benen efter att ha haft paddarna som stallbandage under natten. I vanliga fall kan han vara ganska gallig och varm och tjock i benen.

Han hade paddarna varje natt i våras när han hade fått diagnosen kotledsinflammation och inflammationerna läkte ut på 4 veckor. Nu har han fått tillbaka kotledsinflammationen så nu kommer paddarna användas flitigt igen. Har tyvärr varit för lat för att använda stallbandage varje natt sen han blev friskförklarad. Kanske dumt för man vet ju aldrig, hade jag fortsatt med det kanske han inte hade blivit dålig igen... :crazy:

Köpte mina på Scandinavium i våras och då var det till "mässpris". Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade men jag tror det var 450-550 för två paddar. Antagligen är de lite dyrare till ordinarie pris men de är helt klart värda varenda krona!

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga...
2
Svar
26
· Visningar
1 363
Senast: ako
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 507
Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
298
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj