Sv: Back on Tracks bluff
Gör som jag...prova dina uttjänta gamla raggsockor...det funkade lika bra på mig. Jag kan bara redovisa de kliniska undersökningar jag gör. Samt det jag lyckas lura hästägare med. Jag har som sagt lyckats framkalla placebo-effekt bara genom att säga lite väl valda ord. Bara för att ajg är nyfiken på hur lättlurade hästägare är.
Jag måste säga att, den här doktorn som ligger bakom var och marknadsförde nr jag gick hovslagarskolan. Och maken till mysko sammelsurium och kvasi-dravel får man leta efter. Varvat med att han i varannan mening påstod att han var gammal läkare...Det hela kändes mycket oseriöst. Men som sagt, jag använder BoT-lindor på armarna undervintertid och tycker det är bra. Och som sagt får jag precis samma resultat med mina gamla urtvättade håliga raggsockor....
Hästägare är väl ett av de mest lättlurade släkten som finns *hukar* Till vilka andra kan man sälja saltvatten mot eksem, sälja en produkt som är identisk med den som finns till kor, men för tre ggr priset i en flashigare förpackning. Eller svindyra färdigfoder med EXAKT samma värden som gammal hederlig havre?
Eller orangea bambupinnar för flera hundra styck, som fungerar exakt som vilken skogsplockad pinne som helst, bara det att den skogsplockade inte rek av en guru.
Jag och en kompis lekte seriöst med att lansera ett 'revolutionerande borstsystem'. Som inte bara skulle öka kontakten med din häst, utan ge hästen en daglig grundlig massage som befrämjade blodcirkulationen, gav en blankare, mjukare päls osv. (Dvs EXAKT vad som sker vid en gammal hederlig rykt, och kan åstadkommas med mormors gamla skurborste om man vill.. ). Just för att det är så LÄTT att med flashiga namn, massiv reklam och en estetiskt tilltalande design få hästfolk att köpa vad f*n som helst på ren svenska..
Jag köpte som sagt inte pga reklamen utan pga rekommendationer, reklamens uttalanden har jag hela tiden varit skeptisk ang. Men det fungerar bättre än ngt annat, och mer krävs inte för de ska berättiga sin plats.
Men jag ska omedelbart slakta ett par raggsockor, och som rent experiment (jag gillar experiment) prova att ha raggsocka och fleecelinda på ett bakben, och back on track och fleecelinda på ett annat bakben. Jag återkommer imorgon bitti med resultat.
Dock kan jag redan nu säga att på min nacke hjälper inte raggsockan. Inte för jag lindat raggsockor runt halsen, men dock stickade fuskpoloskragar. Blev varmare ja, men lika ont hade jag. Gäller vetekudde etc med. Men Bot däremot. Sen om det beror på hur det ligger an mot huden, täthet i tyget etc eller at det får solvindarna på mars att byta håll - det ägnar jag inte så mkt tanke =)
Men nu ska jag leta upp en gammal raggsocka. Ska man satsa på försvarets gamla beprövade, eller en av mormors hederliga hemstickade (med glesare maskor) måntro?