Back on Track

Chili

Trådstartare
La den här eftersom det är mer relaterad till hästvård, tkr jag...

Ni som använder BoT, hur gör ni?
Har hästarna det varje dag? Eller i perioder, eller mer då och då? Kanske bara vid vissa specifika tillfällen?

Berätta gärna även varför ni använder BoT och vilka produkter det är (paddar, täcke osv). Berätta gärna även om ni ser skillnad, främst mellan de olika användingsmönstren. Om ni testat att använda varje dag samt att använda t.ex. då och då - är det stor skillnad på resultat?

Är lite ny på området och funderar på hur ni andra gör :)

Sv: Back on Track

Hej!!

Jag använder det lite olika beroende på vilken av hästrna det är till.

Har en quarter som är drygt 2 år som brukar få ha på sig paddarna (dom med kardborre) på bakbenen då han har haft mycket växt värk i vissa perioder och paddarna har hjälpt väldigt mycket, han är inte alls lika besvärad av det. Han får även ha nät täcket i dessa perioder. Men det är bara när han har växtvärk som jag använder det till honom.

Har även haft en äldre arab som jag har använt paddarna och täcket till, men här har jag använt det mer regelbundet, mest för att hålla honom mjuk och fin då han lätt blir stel och jag måste säga att det gett fantastiskt resultat. han har stått med täcket nattetid och innan ridning.

Har även en 7 årig quarter som får stå med täcket då jag upplever att har har varit stelare än vanligt eller om han är spänd.

känner mig väldigt nöjd med mina back on track inköp och kommer att fortsätta köpa deras produkter:bump:

Senast ändrad:

Täcket andvänder jag varje dag i perioder på tre veckor och sedan 1-2 veckors uppehåll.

Sen har jag stallbandage (med karrborre). dom andvänder jag vid enskata tillfällen just nu eftersom dom måste vara torra och det är svårt den här årstiden med lera överallt.

På stoet märker jag stor skillnad med BoT, speciellt paddarna. Dygn ett är hon lite svullen men efter det jätteren och fin i benen, önskar jag kunde andvända dom mer regelbundet.
Valacken märker jag inte direkt skillnad på, men han har heller inga problem som stoet har så känner inte behov av att han det på honom.

vart får man prisuppgifter osv.

hade velat ha någon typ av värme över ryggen/korset men vill inte behöva köpa 20 täcken att byta mellan finns det inget man kan ha under olika täcken? utan att bli helt ruinerad?
och utan att sy fast det så att säga.

hej!!

Sök bara på back on track på google så hittar du hemsidorna som säljer det. (vet inte om man får skriva ut länkar)

dom har en ryggvärmare som man sätterfast med bensnören hade den tidigare var jätte nöjd, men hade ändå rekomenderat ett nättäcke å ha under, då det sitter bättre på plats, men det blir ju lite dyrare..

säg till om du inte hittar så kan jag PM:a

Ryggpadden är inte något jag kan rekommendera, den är svår att få ligga still, håller med gerd om att det är bättre att köpa ett av täckena. Jag använder nättäcket och dressyrschabraket, har märk en väsentlig skillnad. Även paddarna har gett mkt bra resultat. Känner många som använder BoT produkterna för människor med och har fått otroligt bra resultat.

*KL*
Priser varierar ganska betydligt på var man köper produkterna..kolla runt lite..

Jag hade mina paddar på då mitt sto var lite dålig i benen, när hon skulle komma igång igen promenerade jag med dem på, sen gnagde hon sönder dem :( Hade jag haft dem kvar skulle jag nog använt dem efter ansträngande träning.

Nja..d är väl de vanliga priserna? Tycker jag iaf. Vet flera som är billigare på många av sakerna, bla täckena..Men det beror ju lite på vart man bor, hur nära man har till ÅF förstås. Nu har även flera ÅF rabatt 10-25% på BoT saker innan jul så man kan ju passa på :)

jag har stalltäcke, fleecetäcke och olika paddar. samt en ryggvärmare men den används inte.

har täckena varje natt förutom på sommaren. ena hästen har benpaddar fram varje natt, dom andra vid behov.

Har fleecetäcken under vanliga täcket. Använder bakbenspaddar på frambenen för att kunna lägga upp över knäna.

Katten ligger ALLTID på en BoT-produkt om det finns någon. Det är en rekommendation så god som någon.

Själv sover jag alltid med BoT grejor på. Det var det som fick mig att börja använda det på hästarna. Min högra axel har varit "frozen" så långt jag kan minnas, efter att jag började använda en BoT-tröja för ryggen kunde jag plötsligt röra på min axel. Fattade ingenting, visste inte att man skulle kunna röra axlarna. Det är minst två år sedan och nu fungerar axeln precis som en normal axel.:bump:

BoT är väldigt använt inom galoppsporten - både på folk och fä!:angel:

Hihi ja i många fall är den säkert det, kanske inte alltid själva ridningen och träningen men allt runt omkring:angel::D

Jag har BOT-paddar på frambenen på en av mina. Nu har hon stått med det i ett par veckor och jag tycker faktiskt inte att det är någon skillnad på hur hennes ben var innan och nu. Hon står med det från 18.00 - 07.00 ungefär, varierar såklart lite.

Har fleecetäcken under vanliga täcket. Använder bakbenspaddar på frambenen för att kunna lägga upp över knäna.

Katten ligger ALLTID på en BoT-produkt om det finns någon. Det är en rekommendation så god som någon.

Själv sover jag alltid med BoT grejor på. Det var det som fick mig att börja använda det på hästarna. Min högra axel har varit "frozen" så långt jag kan minnas, efter att jag började använda en BoT-tröja för ryggen kunde jag plötsligt röra på min axel. Fattade ingenting, visste inte att man skulle kunna röra axlarna. Det är minst två år sedan och nu fungerar axeln precis som en normal axel.:bump:

BoT är väldigt använt inom galoppsporten - både på folk och fä!:angel:

Vart hittar man BOT till människor? Jag skulle gärna vilja få tag på något till mina knän.

Jag köpte en ryggvärmare när hästen stod med ryggont. Han hade den på sig under natten i en period. Ryggen blev bra men jag vet inte hur stor roll BoT spelade in.
Nu när det är täckessäsong kan jag av praktiska själ inte använda ryggvärmaren. Jag vill inte sy i täckena och den ligger inte still med bara gjord om han har den i hagen. Vi har alltså ingen täckesservice på morgonen, samma täcke natt som dag.

Jag skulle vilja ha ett täcke.. Men det är så dyrt..

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 706
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 748
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka