T
Thora
Min häst har skadat djupa böjsenan och ska alltså vila en längre tid. En kompis tipsade om BoT, så jag köpte en pad. Någon som vet hur länge den kan sitta på? Har hört både om korta stunder och hela dygn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var väl stallbandage och inte elastiska du hade?Det har ju varit ganska regnigt ett tag, men jag har bytt lindor varje kväll. Hon har även fått stått ett tag då och luftat huden. Det har inte varit vått in till huden. Bara på utsidan lindorna. Men det är säkert därför. Varmt och fuktigt. Inget bra.
Det var väl stallbandage och inte elastiska du hade?
Vad gör det att senan inte ser helt pefekt ut om hästen inte är halt?? Om din häst går på bete bör den inte ha några lindor på sig,(inte annars heller förresten) eftersom du fått erfara vad våta bandage kan åstakomma.
gulan
Tyvärr spelar det sällan roll att man lindar "löst" med elastiska, de kan orsaka mer skada. Om du vet konsekvenserna av det och ändå vill fortsätta är upp till dig.Det var elastiska. Och jag lindar inte hårt. Jag vet konsekvenserna av det.
Du skrev så här i ett inlägg:Vad menar du med en perfekt sena?
Då undrade jag vad gör det att senan inte ser perfekt ut, bara hästen inte är halt?Hästen har gått i hagen några veckor nu och slappat, men svullnade vill inte ge sig. Hon har gått lindad till och från. OBS hon är inte halt längre.
Har skadan uppkommit genom yttre våld (en smäll, fastnat) eller genom överbelastning?Hästen är visserligen inte halt längre, men får inte ansträngas, alltså ridas. Hon ska vila tillsvidare året ut. Och enl vet fick hon gå i hagen och den är begränsad så hon inte ska kunna röra sig för mycket.
Det är bra och helosan håller flugor borta en stund ochså.Jag försöker mjuka upp det lite med ett tunt lager Helosan. Det verkar bli bättre.