Babyskydd i baksätet med eller utan "bas"?

Sv: Babyskydd i baksätet med eller utan "bas"?

En kompis har brio babyskyddet.

Hon tycker den är klumpig och osmidig.

har hon den ihop med basen??
men då måste hon väl ändå tycka att alla babyskydd är klumpiga??! de hade både akta, brio o eLj där vi tittade, tyckte inte det var någon större skillnad förutom kvalite på klädseln och handtaget.

Vi hade en med bas. Sååå smidigt! Men visst gick det att sätta in i andra bilar utan basen men jag föredrog verkligen basen!! Sen hade även vi så korta bälten i bilen så det gick inte att bara använda bältet.

Vi har brio och är väldigt nöjda. Klumpigt javisst men det är ju trots allt ett krockskydd först och främst - det ska ju vara gjord i ett hållbart material som inte viker sig runt bebis. Klumpen dvs formatet verkar rätt lika från stol till stol tycker jag.

då har vi kanske tur här, briobutiken här säljer babyskydd från både brio och akta graco med bas för 1395kr de säljer emmaljungas oxå men den modellen har ingen bas tyvärr men den går fästa i eLjvagnar. vi ska köpa med bas!! just nu har dessutom erbjudande på acta graco, vet ej vad modellen heter men är mörkblå/turkosblå, bas+babyskydd för 995.- pga utgående färg :)
någon som provat brios egna babyskydd?? jag tyckte de verkade bra och många färgval. någon som har någon kommentar o säga om dessa??

Ville bara poängtera att Emmaljunga visst har bas.. :)

Jag har inte haft bas till något av barnens babyskydd, men gissa om jag önskat att jag hade det!!! Svär långa ramsor över bälten som är för korta för att fästa skyddet med, för att inte tala om hur krångligt det är att alltid behöva trassla med bälte. Om det (mot förmodan) skulle bli ett tredje barn så kommer jag garanterat att köpa ett babyskydd MED bas.

Tycker ni nämner så dyra babyskydd. Med första barnet skulle vi hyra ett för 300:- men då frågade de om vi ville köpa en utgående (de byter ofta) för 400:- vilket vi gjorde och sålde begagnat igen för kanske 300:-, minns ej. Andra sonen har ett babyskydd vi hyrde för 500:-, lite dyrt men vi orkade inte åka runt utan tog det lite spontant. Då kunde vi välja på med eller utan bas och efter att ha lyft dem valde jag utan för jag tyckte de med bas kändes tyngre och de är nog tunga ändå att släpa på, särskilt med bebis i.

inte på modellen de säljer på brio här i ljungby just nu...hon hade bara den modellen du kan klicka fast på vagnen utan bas.. men hon skulle få hem till efter jul.

oki.. vilken årsmodell är det då? :)

Jag har också läst att det numera ska finnas en bas till Emmaljungas.

Lite *KL* Någon som vet om man måste köpa ett nytt babyskydd om man vill kunna använda EL bas? Hade deras babyskydd till dottern vilket jag starkt rekommenderar, vi var supernöjda. Har nu tänkt köpa till en bas till nya barnet som kommer i januari, men måste vi då köpa en helt ny stol? Någon som vet?

Vi klarade oss dock i de 5 mån som Elivia använde babyskyddet utan bas så det är knappast något måste. Som någon annan skrev så användes vårt inte så länge då hon tröttnade på att sitta i det, kunde ju inte se ut så mycket som hon ville. Nyfiken tös vi har;).

Vi har ingen bas och har inte saknat det. Det tar max 15 sekunder att sätta fast babyskyddet med bältet så lägg du den där tusenlappen på något roligare.

jag vet inte vi frågade inte heller eftersom det inte fanns bas till den modellen, men det finns med bas oxå de hade bara inte dem hemma i sitt sortiment.

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är diagnostiserad med asperger samt selektiv mutism, högfungerande och väldigt intelligent. Kommer troligen blir lite rörigt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke