Babyskydd, Ellos

turbofling

Trådstartare
Jag hade tänkt att fråga min kusin om jag kunde låna hennes babyskydd, men det känns lite läskigt att låna, tänk om det händer något med det.
Såg nu att Ellos har ett babyskydd för 500 kr, jag tror att jag även har en 50% rabatt kupong där så det skulle bli ett väldigt billigt skydd då.

Är det någon som har erfarenhet av det babyskyddet?
Det kommer inte användas alls ofta så det gör inget om det är lite klumpigt.
Det är också anledningen till att jag inte vill lägga ut massor med pengar på ett skydd, men självklart är säkerheten viktigast.

Sv: Babyskydd, Ellos

För det priset undrar jag vad det är för fel på det??
Och hade av det skälet inte ens tänkt tanken...

Men måste inte alla barnstolar/babyskydd vara testade och godkända för att få säljas?

Det är det jag också tänker. Den är godkänd och därmed borde den vara säker, annars skulle den ju inte få säljas.

Jo då det måste skydden vara :)

ells_0894848.jpg

Uppfyller EU:S Säkerhetsstandard och är CE-godkänd står det.

Men det är upp till 10kg och det får mig att undra hur litet det egentligen är?

Annars kan jag tipsa om Brio Primos babyskydd, kostar 995:- ( utan bas )

Fast 10 eller 13 kan nog kvitta, då är de gamla nog att sitta i nästa storlek. Inte en chans att Sam hade fått plats i sitt gamla nu, han väger 12 kg.

Turbofling jag tycker du ska köpa det, ska du inte använda det så mycket och det är godkänt och så...

Fast det hörde jag från annat håll, att det var litet om man jämför med ex Brio Primo ( som faktiskt ändå är ganska litet ).

Men säkerhetsmässigt så är det ju som sagt godkänt så där är det la ingen fara :)

Då var jag inte fel ute då :)

*lina som längtar efter att bli gravid och läser om allt om barn*

Vi har köpt just det babyskyddet och det verkar ok, har inte börjat använda det ännu. Sist köpte vi ett begagnat Acta Gracco och det var mycket klumpigare och besvärligare att använda.

Ta en kik på Blocket. Där säljs massvis med bra babyskydd som visserligen är begagnade, men säkerligen inte särskilt märkbart sämre för det.

Du ser ju vilka märken som säljs och kan kolla upp hur de verkar i test.

Fast med ett begagnat babyskydd har du ingen aning om huruvida det är krockat eller hur det är hanterat.
Jag hade inte vågat köpa ett babyskydd från någon okänd.

Jag köper hellre ett billigare nytt än ett begagnat, om det inte är ett bag från en kompis eller släkting.

kl
Jag ska prata lite med blivande pappan och se vad han tycker, fördelen med att köpa det här är att vi kan ta med det till Österrike sen (flyttar dit när bebis är ngr månader), och slipper köpa ett här och ett där. Lånar jag min kusins kan jag inte ta med det.

Jag tittade på att hyra också, men if verkar då vara bäst och där har jag inga försäkringar och då blir det ganska dyrt det också. Jag tror inte heller att det är så enkelt att skicka stolarna fram och tillbaka från österrike när det är dags att byta.

Vad har din kusin för babyskydd då, är det ett välkänt märke? Om det är det hade jag hellre lånat det, än att ta risken att Ellos babyskydd inte är, um, så bra kvalitet. Jag litar inte på billighetsgrejer om jag inte sett oberoende tester på att de funkar bra. Och jag hittar inga trafiksäkerhetstester på Ellos skydd när jag googlar.

Jag vet inte vad det är för märke, men om jag känner henne rätt är det något bra märke. Men jag har inte frågat henne än så jag vet inte om jag får låna det. Jag letade också efter tester på ellosskyddet.

Varför inte köpa ett skydd som du kan ta med dig till Österrike? Ett säkert babyskydd är ju för tusan en av de viktigaste sakerna man ska ha, även om bebis bara ska åka 1gång i bilen. Babyskydd och andra bilstolar är inget man ska snåla på, det är ju livsviktigt.

Jag vet inget om ellos skydd men jag tror inte att det är bland de bättre pga priset.

Vi har helt enkelt inte råd att köpa ett dyrare babyskydd. Det var därför jag frågade om någon hade erfarenhet av detta från Ellos, för självklart kommer jag inte använda något som inte är säkert.
Jag funderade på hur mycket man egentligen betalar för märket. Andra babyskydd kan ju variera i pris från 1000kr upp till ganska många tusen och jag har tex. svårt att tro att det för flera tusen är bättre än det för 1000 kr.

Men nu har det kanske löst sig på ett annat sätt. Efter att ha skrivit om mina funderingar i min blogg så skrev en kompis att jag kunde få köpa ett av henne. Begagnat av en kompis känns tryggt, hon kom dock inte ihåg vilket märke det var.

Annars skrev jag ett tips högre upp.

Ett Brio Primo kostar 995:- och har fått bra på test i ex Råd & Rön :)

Men hoppas nu att det löser sig ..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
5 400
Senast: lbb
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar