Babysitter med fullt liggläge?

Lamborghini

Trådstartare
Och lekbåge...

Någon som har en bra sån att tipsa om?

Kikat på många fina, när det står att det finns 3 rygglägen borde det nästan vara fullt liggläge, halvt liggläge och sittandes (av nåt slag) eller vad tror ni)

Sv: Babysitter med fullt liggläge?

Jag har en från J'sk med nalle phu på. Min son älskar den där finns det olika läggen så han kan ligga, halvsitta och sitta rakt. Finns båge med 3 olika figurer. :) Kan ta kort på den om du vill.

Jag har en från J'sk med nalle phu på. Min son älskar den där finns det olika läggen så han kan ligga, halvsitta och sitta rakt. Finns båge med 3 olika figurer. :) Kan ta kort på den om du vill.

Den har jag faktiskt kikat på! Inte på själva butiken men jag har sett den på nätet. Lutar åt den i alla fall :) Hittat massa fina på barabus.se också.. Men står så dåligt om det är fullt liggläge.

Länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:

Precis en sån som du länkade till har jag. Och närmare 'fullt liggläge' tror jag inte att det fanns i vår butik iaf, men hon låg myspys i den som liten bebba. Sen ville hon inte sittai den mer :D
Men det var ju inte så att hon sov i den, direkt.

Precis en sån som du länkade till har jag. Och närmare 'fullt liggläge' tror jag inte att det fanns i vår butik iaf, men hon låg myspys i den som liten bebba. Sen ville hon inte sittai den mer :D
Men det var ju inte så att hon sov i den, direkt.

Så den är inte dålig för deras rygg att sitta/ligga för länge i? Nä sova var väl inte tanken :) Tänkte kombinera babysitter o babygym (därav fullt liggläge) som en annan bukare tipsat om :) Kan vara bra när man inte har onödigt mycket plats!

Våran har en massa olika lägen för både rygg och ben. Den ha räven smidigt lyfthandtag, lät att fälla ihop och man kan låsa så den inte gungar.

Orkar inte leta upp någon bättre bild.
phpjloasz.jpg

Vi har en äldre av märket BabyZone. Köpt begagnad till Elivia för snart 2 år sedan så den har säkert ett par tre år på nacken. Den har iallafall fullt liggläge och avtagbar lekbåge. Har varit kanon. Elivia sov en del i den när hon var liten:o. Saga däremot nu 2½ mån vill helst sova i famnen och inte ligga ensam någonstans;)

Vi har en Svan Bouncer, den går visserligen inte att fälla ner till fullt liggläge men nästan. Man justerar vinkeln med en rem så det finns inte ett visst antal bestämda lägen utan väldigt många.;) Det finns ingen lekbåge heller men det finns fästen så man kan hänga dit egna grejer.

4125.jpg

Kolla upp säkerheten på babysittern innan du köper! Du vill inte ha en babysitter som lätt välter eller som bebisen kan klämma sig i. Här kan du läsa om några babysitters som har testats.

Senast ändrad:

Jag tror jag har den där Babysitter GL, minns att mamma sa att den fått bra kritik men just att barnen kunde fasnta i spännet. Det är ett helt vanligt spänne typ som man har på ridhjälmen och stoppar bebisen fingret där när man stänger så fastnar de ju såklart.

Dottern hade en som har fullt liggläge :) Den är ställbar i olika steg, hur många vet jag inte just nu. Den är i källaren så jag kan inte kolla heller. Det är allt från helt sittande till liggläge, du kan både ha den gungande och i fast läge. När de är nyfödda finns ett babystöd som du har i. Denna har vart kanon och när vi vart borta hos bekanta så har dottern sovit i den. (och innan någon hojtar till så satt vi bredvid så hon vart inte lämnad ensam ;) ) Om du kollar på Babyproffsens hemsida så finns den där, går tyvärr inte att länka.
Den är av märket Chicco och kostar runt 650 kronor och är värd varenda krona :laugh:

En sånn här har vi haft:
getimage

(annan färg dock)

Den kan man ändra läget på på ryggändan och fotändan för sig. Väldigt praktiskt :)

Men Lillskruttan då, så liiten ..

Vi har nog en sitter som är rätt lika den ni har om jag inte ser helt fel.

Eftersom vi bor i en 2:a så försöker vi väl hålla nere med alla "onödiga" prylar och därför fick det bli en sitter kombinerat med babygym. ( våran sitter går att ha i helt liggande läge, men det ser ut som man kan ha eran i liggande läge också ? )

När bebis ligger på mage och ska leka har vi fårskinn och lite andra leksaker att tillgå :)

Så den är inte dålig för deras rygg att sitta/ligga för länge i? Nä sova var väl inte tanken :) Tänkte kombinera babysitter o babygym (därav fullt liggläge) som en annan bukare tipsat om :) Kan vara bra när man inte har onödigt mycket plats!

Det har jag svårt att tro, de är ju som sagt inte där i 5-6 timmar i sträck. De ligger ju mer än i babyskyddet till exempel. Elina gillade det :) Men hon använde inte babysittern efter några månader, då tyckte hon den var tråkig och vi köpte ett stort babygym på golvet som hon ääääälskade :)

Hade ingen bra bild på det uppladdat men lite ser man här:
DSC_1500.jpg

Vårt bästa köp, tror jag, hon älskade det från ca 4 mån och leker fortfarande där i, 11 månader nu... fast nu sitter hon och plockar loss leksakerna och fastnar i ramarna istället :D

Ja jag kan tänka mig att man efter några månader kan byta ut sittern mot ett större babygym. Har kikat lite på det som IKEA har :)

Våran har en massa olika lägen för både rygg och ben. Den ha räven smidigt lyfthandtag, lät att fälla ihop och man kan låsa så den inte gungar.

Orkar inte leta upp någon bättre bild.
phpjloasz.jpg

Asså kissemissen, så fruktansvärt söt!
Hoppas mina missar kommer gilla bebisen sådär mycket!!

Vi har en sån här fast utan solskyddet och i beige färg. Justerbar i massor olika lägen och kan spärras så den inte gungar. Stort plus för att tyget är lätt att ta bort och kan tvättas i maskin

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Crossline
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka