Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
dom rekomenderar minst 3 månader, vi ska börja på vårterminen i Jan, då är Evelina 5 ½ månad. Vi missade höstens eftersom hennes navel vägrade att läka
6-7 månader har jag för mig, var liksom inte aktuellt på våren då hade vi fullt upp med kolik
Men det verkade rätt lagom för henne vid den tiden ändå.
Vi hade en lite grabb i gruppen som måste har varit precis på gränsen för at få komma med. Han orkade aldrig vara med hela passet, blev väldigt fort trött och ledsen. Finns säkert pyttis det funkar utmärkt för också, men överlag tyckte jag att det verkade kämpigare för de yngre att orka med upplevelsen.
Men kul var det.
Måste kolla om det fortfarande finns plats till våren
Vi har precis gått klart 2:a kursen
Ella var 5½ månad när vi började och det var alldeles perfekt. Några av dom som var betydligt yngre än Ella i 1:a kursen gick om samma kurs då barnen inte var redo för det som kommer på 2:a kursen.
Nu dyker E frivillig från min famn & simmar under vattnet till kanten och leksakerna, dyker sittandes på kanten ner i vattnet och får hjälp av mig under vattnet att ta sig till kanten, tar sig själv fram i vattnet om hon har flytring eller armpuffar ..
Hon älskar verkligen att bada, det är höjdpunkten verkligen
Ååh längtar till jag kan börja med babysim med lilltjejen! De har kursstart var 8e vecka hos oss så får se när vi börjar. Som det ser ut blir det när hon är runt 4 månader.
Fick ett mail idag om att vi fått plats i en nybörjargrupp den 12 januari.
Molly kommer nästan vara 4 månader då och det känns lagomt.
Hade vi inte kommit med nu så hade vi fått vänta tills hon är 1 år och det känns långt.
Jag längtar verkligen och det känns jättespännande .
Vi gick från Frida var ca 5 månader tills hon var knappt 1 år.
Min sambos familj har stuga vid vattnet (långgrund sandstrand). När Frida nu i somras gick omkring i vattenbrynet, eller i sin lilla plaskdam och emellanåt råkade ramla och få huvudet undervattnet, så blev hon inte rädd utan rullade runt och reste på sig. Hon fullkomligt älskar att plaska i vattnet!!
Nu funderar jag på att börja på minisim, steget efter babysim.
Melwin var knappt 3½ månad när han började på babysim, nu i höst har han gått två kurser........HAn fullkommligt älskar det, så i januari börjar vi på kurs nr: 3.....Super kul verkligen att gå på babysim.....
2,5 månad ungefär! Första gångerna var han ganska lugn och bara "var" med i vattnet, flöt på rygg och fick flyta på magen, sparka med benen.
Var och badade för en vecka sedan, han är ju lite mer än 4 månader och ja, han är helt vild. Älskar vatten!
Nu har han börjat "simma", ser dock ut som en säl som försöker simma...
Häller vatten över kroppen/huvudet, inte en reaktion, utan plaskar vidare.
Sebastian blir 10 månader nu och då har vi precis gått klart första kursen på 8 gånger så han lär väl ha varit drygt 7-8 månader när vi bröjade?
Kan tycka det var lite sent, han har väldigt mycket vilja och styrka att sätta emot när han inte vill ligga på rygg osv, men samtidigt är han ju mycket mer med än man ser att de mindre barnen i vår grupp är. Vi ska fortsätta till våren oxå. Vi bor med strandtomt så vattenvana känns väldigt viktigt.
Martin har inte varit på babysim då han var för liten när senaste kursen startade här. Men såg att det börjar en nu i Februari och Martin kommer då att vara drygt 9 månader. Är det för sent????
På vår kurs fick vi inte ens använda sådana engångsbadblöjor. Anledning är att om barnet kissar i en sådan blöja tar kisset en geléliknande konsistens, detta blir tungt och barnet orkar inte simma lika bra..
Lillfisen var strax över 3? månader när vi började på babysim. Trivdes som en fisk i vattnet och fastän hon är en glad liten unge så är det få tillfällen som hon lever upp så pass mycket som när vi kliver i bassängen
Personligen tycker jag det känns lite extra jobbigt att fortsätta med babysim nu när vintern är igång pga alla bylsiga kläder och kylan och ett kallt badhus men... jag tror att lillfisen verkligen uppskattar sin badtid till fullo, så fortsättningskurs 3 är bokad efter nyår.
Gravid - 1år
Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Gravid - 1år
Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.