Babyshower-trams

Gud vad jag helt plötsligt önskade att det var It's a boy-tema och inte it's a girl. :D Så länge lustgasen följer oavsett alltså.
Ja herregud, vem skulle våga föda en flicka! Vi skulle bli ett sånt där land där flickfoster aborteras. De få som faktiskt blev flickmammor skulle vara blinda. Och alla pojkars mammor skulle vara alkoholmissbrukare. :(

Eftersom du står som ts för den här tråden kommer vi att ordna en JÄTTEFIN babyshower för dig när lill-hosey är på gång. :devil:
Don't you dare :rage: :nailbiting:.
Jag tänker att vi t ex smetar in en massa spanjorer med choklad och så får niffe äta sig fram till vilken som är Hosey? Gissa pappan, kan vi kalla det. Fast det kan bli lite ansträngt om hon gissar fel :o
Äsch, du vet nere på kontinenten är alla så avslappnade så Hosey hade bara skrattat stort ("jajajaja") och strandraggat upp nån ny blondin.

Men alltså. Jag vågar inte fråga i den andra tråden. Har man alltså babyshower INNAN bebisen är född? På riktigt?

Jag har aldrig hört talas om detta.

Kan någon förklara grejen? Snälla?

Bara mamman och hennes vänner. Mamman ska alltså översköljas av presenter och omtanke. Så fin tanke men ..väldigt osvenskt. Och inte så jämställt.

Bara mamman och hennes vänner. Mamman ska alltså översköljas av presenter och omtanke. Så fin tanke men ..väldigt osvenskt. Och inte så jämställt.

Fast många gånger är båda föräldrarna med, men jag vet inte om det känns mer jämställt för det? Barnafödande är ju en kvinna som föder och en partner (i många familjer en man) som står bredvid. Jag kan tycka att det är i sin ordning att fira tillökningen och kvinnan som bär och föder fram barnet. Det är rätt slitigt.

Och varför? Ptja, andra människor än majoriteten i tråden tycker att tillökningen är något att sluta upp kring och fira på vad sätt man finner lämpligast. Det är väl inte konstigare än så, glada människor som vill göra något för andra. Inte särskilt fruktansvärt i mitt tycke. Varför den spefulla tonen gentemot de som vill det? Skadar det på något sätt någon annan? Är det taget från "fel" land och kultur (finns det något sådant som fel kultur?)?

Jag har aldrig sett en pappa på en babyshower? Vart sker det?

Aversionen mot BS beror väl på det stereotypa och mossiga sättet. Hur många här vill få sin mage mätt?
Jag skrev fin tanke, det är tillvägagångssättet som jag vänder mig emot.

Sen är det här tramstråden, finns en seriös för de som vill ha BS.

Min syster fick en av sina vänner när hon väntade pågen för snart tre år sen. Vännerna hade pyntat halva huset i baby blått och halva huset i rosa, med då tillhörande tårta och ballonger och kakor i respektive färg. Tom presenterna var inslagna i respektive färg beroende på vad personen i fråga trodde det var i magen. Jag kom dit, såg mig omkring, lämnade paketet ( som förövrigt var inslaget i blommigt papper utan vare sig blått eller rosa) och sen tackade jag för mig. Lämnade någon halvtaskig ursäkt varför jag var tvungen att åka igen.

Jag fixade verkligen inte det totalt överdrivna lull-lull som hela grejen var.

Min syster fick en av sina vänner när hon väntade pågen för snart tre år sen. Vännerna hade pyntat halva huset i baby blått och halva huset i rosa, med då tillhörande tårta och ballonger och kakor i respektive färg. Tom presenterna var inslagna i respektive färg beroende på vad personen i fråga trodde det var i magen. Jag kom dit, såg mig omkring, lämnade paketet ( som förövrigt var inslaget i blommigt papper utan vare sig blått eller rosa) och sen tackade jag för mig. Lämnade någon halvtaskig ursäkt varför jag var tvungen att åka igen.

:eek::wtf::yuck::banghead: jag hade skämts ihjäl av att vistas där..

:eek: :rofl: :crazy:

Agree! Jag har varit på en bs. Mådde illa, ångrade att jag kom dit när jag satte foten innanför dörren. Tre timmar av mitt liv jag aldrig får tillbaka :wtf:. Så jävla tramsigt, dessutom kan blöjtårta vara ett av de otäckaste ord jag hört...

Nu hatar jag ju alla lekar och spel under fester, så det är väl delvis därför jag finner hela bs-grejen konstig.

Jag hade absolut uppskattat att äta lite god mat och få presenter. MED den blivande pappan. Jag tänker att man ytterligare vidgar klyftan mellan könen i den blivande familjen genom att det är mamman som firas och får ta emot presenter.

Nu då jag tänker efter hade jag dock uppskattat firandet först efteråt. Typ under dop/namngivnings- eller välkomstfest. Det känns bra mycket vettigare.

Herregud. 50-talet ringde ...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka