Babyshower-trams

Asså, jag hade gärna haft en babyshower, mest för att PRESENTER! Yay! Nu är ju mina vänner såna partypoopers att de inte har fixat nån sån till mig (:meh:) men å andra sidan har vi fått massvis av babystuff ändå, så det går väl på ett ut. Jag är iofs mer för ett post-delivery-party där jag får äta brie och dricka mig full! Är det det som kallas namngivningsceremoni kanske? :D

Asså, jag hade gärna haft en babyshower, mest för att PRESENTER! Yay! Nu är ju mina vänner såna partypoopers att de inte har fixat nån sån till mig (:meh:) men å andra sidan har vi fått massvis av babystuff ändå, så det går väl på ett ut. Jag är iofs mer för ett post-delivery-party där jag får äta brie och dricka mig full! Är det det som kallas namngivningsceremoni kanske? :D

Lite som jag då. vem tycker INTE om presenter?? :confused::confused: Jag fick inte heller ett party, men däremot när lillan hade kommit så kom familjen och hade fyllt ett baby badkar med en massa bra att ha babystuff, typ kläder, tvål, tvättlappar osv osv. den var jag jäkligt nöjd med.

När jag tänker på babyshowers och annat blir jag ganska glad att jag inte har a) några planer på att yngla av mig samt b) så många vänner :angel::D
Mina vänner är 99% hästtöntar de också, så risken finns väl dock att vi skulle ha foalshower om det blev aktuellt för någon... Är det lika illa?
Gissa mammans omkrets
Gissa könet
Gissa födelsedatum
Och såklart: Massvis med presenter :bump::banana:

Jag gillade blöjtårtan jag fick! Den innebar att vi slapp köpa blöjor på två veckor ...

Men köpa blöjor är väl inte så farligt? Man greppar ett paket när man går och handlar, lite som att köpa toapapper. Jag har aldrig uppfattat det som en särskilt betungande del av föräldratillvaron. Byta blöjor däremot...

Men köpa blöjor är väl inte så farligt? Man greppar ett paket när man går och handlar, lite som att köpa toapapper. Jag har aldrig uppfattat det som en särskilt betungande del av föräldratillvaron. Byta blöjor däremot...
Nä alltså jag har ju köpt blöjor sen dess ;) men jag såg inget negativt i blöjtårtan. Den kom till användning.

(Fick den när barnet kommit ut @Amha, så det blev rätt storlek;))

Skönt att veta att jag inte är den enda som ryser vid tanken på gissa magens omfång-tävlingar och "We're having a boy/girl"-tårtor. Jag är lika lockad av tanken på sådant som jag är inför möhippor enligt modellen "Vi klär den blivande bruden i spandex och kaninöron och fäster bindor i pannan med våra respektive namn på och går ut och säljer kramar på stan". Oh, the horror...

Skönt att veta att jag inte är den enda som ryser vid tanken på gissa magens omfång-tävlingar och "We're having a boy/girl"-tårtor. Jag är lika lockad av tanken på sådant som jag är inför möhippor enligt modellen "Vi klär den blivande bruden i spandex och kaninöron och fäster bindor i pannan med våra respektive namn på och går ut och säljer kramar på stan". Oh, the horror...
:eek::eek::eek:

Ja fy möhippa i form av "gå och skämma ut sig på stan" skulle jag inte vilja ha, det är verkligen inte jag. Däremot gärna en typ middag hemma med vänner eller dra med blivande bruden på hundkurs och picnic (det sistnämnda planerade vi nån gång i träningsgruppen).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka