Vi har inte köpt mycket alls, hade 3 pyjamas m fot i tiny baby (gissar pp strl 44) 3 i new born (50), 5 bodys i strl 50, sen har vi endel i strl 56 och uppåt, det mesta har jag sytt, är ärvt efter mej eller så har vi fått. Det visade sej att lillan var liten trots att hon stannade i magen extra länge så 50 gick på även om det var stort.
Första 3 veckorna tvättade vi varje dag då lillan gillar o kräkas.
Nu har vi mina föräldrar här och garderoben har 3 dubblats med mer ombyten, skönt o slippa tvätta ofta och kul med mer outfits men det funkar med bara några plagg i början.
Köp några i olika strl, man vet ju aldrig vilken den lilla kommer att kunna ha, samma med modeller, omlott eller inte, med el utan fot på byxor o pyjamas alla tycker som du ser olika.
Vad gäller att sova i body så får min göra det ibland, har hon somnat så känns det bara onödigt att börja böka o byta kläder, sen tycker jag de är enklare o byta blöja mitt i natten ( lillan är varm av sej dessutom så blir sällan frusen). Filten är svår att sparka av då den ör nedstoppad under babynestet, här rekomenderar dom att filten ska stoppas in under madrassen så bebisen inte kan sparka av eller dra över huvudet.