Babygym täcke eller filt?

Mirre

Trådstartare
Vad ligger era barn på i gymet?

Har nu matta, stort överkast och 3 filtar som Isak ligger på.
Men det blir inget bra. Vill ha nåt med kanter så han håller sig där.
Och som är kul och titta på när han rullar över på mage

Sv: Babygym täcke eller filt?

Jag hade ett babygym med Bamse och slakman. Lite speglar och prassel att greja med om de hamnar på mage. Och upphöjda kanter runt om. Finns ju massor, med t.ex. Mumintrollen eller Spöket Laban t.ex. Dom tror jag är bra.

Ett stort duntäcke låg Rasmus på, inga höga kanter. Och runt ikring honom e massa leksaker sen satte vi upp en spegel nere på väggen.

Jag hade ett babygym med Bamse och slakman. Lite speglar och prassel att greja med om de hamnar på mage. Och upphöjda kanter runt om. Finns ju massor, med t.ex. Mumintrollen eller Spöket Laban t.ex. Dom tror jag är bra.

:o:o:o

Tänk att två bokstäver på fel plats kan bli så fel.

Vi hade ett vanligt stående babygym i plast och under det låg han på en fårskinsfäll.

Innan vi skaffade den låg han på filtar.

Vi hade ett vanligt stående babygym i plast och under det låg han på en fårskinsfäll.

Innan vi skaffade den låg han på filtar.

Ett sånt gym har vi också.
Känns lite onödigt att köpa ett helt nytt gym då.
Är bara själva "liggdelen" jag suktar efter

Vi hade ett sånt här..syn väl inte sådär jättebra, men man fäster gymet i mattan. Mattan har ansiktet av en björn där nosen står upp. Sen så sitter det leksaker långt ned på ställningen som hon gillade att ligga och pilla på. Sen satte jag upp egna leksaker lite huller om buller. Inte ofta hon hamnade på golvet. Och gjorde hon det så spelade det liksom ingen roll. Nu har hon vuxit ur gymet, och då inhadlades lekmatta i glada färger, med prassel och spegel...som hon växte ur på en gång. :(

Picture054.jpg

Vi tog bort mattan på vårt babygym, sen la vi bebisen i resesängen och sänkte ner gymet över honom. Han ligger så fortfarande ibland, trots att han nästan är nio månader.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sol
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 383
Senast: Madalitso
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka