Sv: Babybox

Mig frågade dom inte när jag skulle ha bebisen och det står inte på det pappret man lämnar i butiken, men bf ska skrivas in när man anmäler sig på Internet.

Jag köpte inte heller refillpåsarna, tänkte använda hinken med en vanlig påse och luktar det mycket lägger jag blöjorna i hundbajspåsar också.

Jag har ju BF den 28 april så av petighet ska jag vänta minst till den 28/1....men det e lungt, har inget ärende in där i nu så då väntar jag lite!!

Jag hämtade ut min box på babyproffsen som ligger vid fridhemsplan och måste säga att personalen var riktigt trevliga!

Hade ett ärende in till "vårt" babyProfsen i dag och hämtade ut babyboxen, men seriöst, det var ju inte mkt att hänga i granen :crazy:

Lite blöjor, tvättlappar, en napp, troskydd, bröstinlägg (eller vad det heter) ett sånt snöre man kan ha i byxknäppningen när magen växer o lite broschyrer.........var verkligen inget underhållande i den anser jag......Ngt Besviken.....:mad::grin:

Jo klart den är Gratis det fattade jag med ju, men dem brischyrerna jag fick med (dem flesta) hade jag fått innan från babyprofsen när vi beställde barnnagen. Sen vet jag andra som fått mkt mer andvändbara saker till bebisen oxå, men det är väl olika och jag som e gnällig :o

Ja för något som faktiskt är gratis så är du lite gnällig :p, men du kan skylla på graviditeten för det gör jag när jag är gnällig ;)

Fast jag är ju inte en sån som skyller på hormonerna- jag har nämligen aldrig mått så här bra som jag gör nu när jag e gravid, det säger min sambo oxå, han säger att omjag ska va så här glad o go´när jag e gravid vill han ha mig gravid alltid :laugh: Dock ett problem, jag vill bar aha ett barn.....:grin:

JAg får väl ta att ni anser mig vara gnällig....hur som helst e jag iaf tacksam för blöjorna man fick med, för det var ju en start iaf :)

Jag skyller inte på min graviditet för intet, det är ju faktiskt ett enormt hormonpåslag och mycket som händer i kroppen.

Själva kroppen mår super = jag ska inte klaga alls.

Men psyket är det värre med = orolig så in i ...

Har du bestämt dig redan nu för bara ett barn ?

Japps, jag har sagt i flera år att jag bara vill ha ett barn, men visst vem vet man kanske ändrar sig senare i livet, men som jag känner nu vill jag/vi bara ha ett barn!!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 607
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 591
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka