Bra! Då har du lite koll på hur samtalskontakt funkar och framför allt hur du funkar!Tack du.
Att söka samtalskontakt redan nu är inte uteslutet på något sätt, men jag tror - baserat på den självkännedom jag har och tidigare erfarenheter från (bra) samtalskontakter (och flerårig terapi) - att det är lite för tidigt för att jag ska kunna tillgodogöra mig det (har varit med om det också). Just nu skulle det nog bara bli ytterligare en sak som ska in i ett schema med alldeles för snäva marginaler.
Något jag släppte inför andra barnet (inte helt men betydligt mer) var prestationsångesten. Jag är vanligtvis högproducerande och perfektionist. Första månaden var det enda produktiva jag gjorde var att betala räkningarna. Sen kom jag mer och mer igång.
Om du har en utväg med att få uppsatsen klar aningens senare så är ju det jättebra! Då hinner er lilla familj landa, du har inte missat något och du har inte svikit varken dig själv, din man eller er underbara lilla bebis! Din kropp (och knopp) har varit med om något oerhört smärtsamt i och med graviditeten som inte varit kalas och en massa känslor som åker berg och dalbana. Både innan lilla L kom och nu efteråt när saknaden av dina föräldrar sliter i bröstet. Tillåt dig själv att bli hel oavsett om det är att "mys"plugga utan ångest, ligga och snusa bebis skedandes med maken i soffan eller något annat som gör att du mår bra.
Mvh Miks