Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då måste han ligga ganska mkt över medel? Sebastian ligger precis på medellinjen hos BVC, och han är nu 10 mån gammal och väger ca 10 kg (Har inte vägt på ganska länge så jag vet inte exakt gram..). Han har 74, eller 74/80 i kläder, och är runt 80 cm lång eller strax under.
Det är liksom det jag försöker få fram här, att man mest ska räkna med att få en genomsnitts-bebis, för att vara på den säkra sidan. Dom är trots allt vanligast.
Har man byxor över bodyn eller strumpbyxor under?
Har man tröja sen över bodyn?
Vad mer för kläder behövs än bodys?
En till idiotfråga.
Om man ponerar att barnet INTE kräks eller spiller ner sig, kan man ha samma plagg flera dagar i rad då - eller ska man iskallt räkna med att man byter tre gånger om dagen!
.
Jag föredrar att använda mig av det "mest normala" när jag svarar på ett inlägg, inte att hon kanske eventuellt kan få ett långt barn som måste ha 62 direkt
Har man byxor över bodyn eller strumpbyxor under?
Har man tröja sen över bodyn?
Vad mer för kläder behövs än bodys?
Det kanske man märker vartefter vad som behövs men det vore ju trevligt om man hade två eller tre basuppsättningar när man åker hem från BB.
Vi hade mängder av kläder i storlek 50/56 men dessa var på tok för stora när sonen föddes en månad för tidigt och vägde 2500 gram och var 47 cm lång. Men fick några få kläder i storlek 40/44 som han hade några veckor.
Överlag tror JAG att många nyfödda har 50/56 ett tag. Så jag hade satsat på några plagg i den storleken också.