Sv: Bäbiskläder (igen)!
Tips:
*Köp fler muuka bysser så att de inte tar slut
*Förklara att du måste tvätta dem
*Skaffa egen tvättmaskin så du kan tvätta oftare
*Flytta till annat hus där du kan tvätta i tvättstugan oftare
Bara lite förslag att välja mellan
Jag har aldrig haft sånt poblem direkt, men visst ibland kan de bli sura för att jag måste tvätta deras favorit tröja eller byxor eller kalsonger, men jag har förklarat att man måste tvätta ibland och att det är så här det är.
När tycker du att det är lagom för ett barn att börja förstå att man måste tvätta och inte kan köpa kläder på löpande band ?
Förresten, alla har inte barn som växer som ogräs.... mina barn har kläder mer än 3 månader! Eric har st 98 och Isaac har st 92. De är 5,5 och 4 år....
Ja särskilt om ungarna älskar plagget är det praktiskt om det räcker i 2½ år istället för 3 månader
Eskil kommer i livskriser mot slutet av varje tvättperiod när hans " muuuuka bysser " är slut - men det är kanske lagom att lära sig hantera sådant i hans ålder
Tips:
*Köp fler muuka bysser så att de inte tar slut
*Förklara att du måste tvätta dem
*Skaffa egen tvättmaskin så du kan tvätta oftare
*Flytta till annat hus där du kan tvätta i tvättstugan oftare
Bara lite förslag att välja mellan
Jag har aldrig haft sånt poblem direkt, men visst ibland kan de bli sura för att jag måste tvätta deras favorit tröja eller byxor eller kalsonger, men jag har förklarat att man måste tvätta ibland och att det är så här det är.
När tycker du att det är lagom för ett barn att börja förstå att man måste tvätta och inte kan köpa kläder på löpande band ?
Förresten, alla har inte barn som växer som ogräs.... mina barn har kläder mer än 3 månader! Eric har st 98 och Isaac har st 92. De är 5,5 och 4 år....
Senast ändrad: