Bäbis vaka!

Zuzzi

Trådstartare
Nu är det dags att börja hålla koll tidig morgon hos lilla snuttan! 27 dagar har gått och hon är åter igen rund som en boll och sur som en... ja... hagga :angel:

fine_cera.jpg

Sv: Bäbis vaka!

jamen just de ja de va ju våra töser som skulle ploppa ut bäbisar nästan samtidigt! :) hur verkar din dam? Redo eller kniper hon? :p

Med Ceras första kull förra året så knep hon till 31 dagar innan hon födde 3 megabäbisar. Kniper hon lika länge iår beräknas det gå till den 31:a maj.

Så spännande varje gång man väntar tillökning :bump:

hehe.. jo.. men börjar bli lite orolig nu för att det inte ska bli några.. men .. vi får se..
hon gör bon och så.. sen så förstör hon dem. :S

nu börjar det hända grejjer! rev ju ner hennes s.k. "bo" för 2 dagar sen då det bestod av en 2 dm hög spånhög. Nu har hon gjort ett fint bo och var extra reserverad när jag klappade henne i morse. Kanske ikväll? :d

ååh. spännande. :)

jag tror inte att det blir några bebbar här.. elr så är hon väldigt seg och bygger bo samma timme som hon ska föda...
hon har gått 31 dagar idag..

är ju inte ens säker på att hon har bebbar.. :S

Min franska vädursdam gjorde precis ingenting tills sista stund då hon fick rena paniken å slet hår så det yrde, fixa boet och tryckte fram 11 ungar :rofl:

Får hålla tummarna på att hon lurar dej! :bow:

hehe, okej.. :)
joo, gör det .. snälla.. :p

men hon började bygga ett litet bo för typ.. två veckor sedan, samlade hö i munnen och så.. men.. sen förstörde hon det.. :S
och .. typ i förrgår så hade hon också börjat börja ett bo.. såg ut som ett stort hål i en boll av hö ungefär. :p
men.. det är också förstört. :S
men hon har ändrat "personlighet" elr va man ska säga.. hon är lite mer reseverad än vad hon brukar.. och hon vill abslolut inte att man ska lyfta henne.. hon har varit världens kelgris förrut som älskat att bli buren och så...

hm.. för hoppas att dom kommer ... :p

Det låter ju som om det är nått på gång! Min vill inte heller att man ska lyfta henne, får inte ens ta om magen för då blir hon jättearg. Normalt och trevlig tjej men just nu önskar hon nog bara livet ur en :rofl:

jaaa vi har ju de :angel: hon ÄR faktiskt trevlig! jag kan väl inte rå för att hon inte gillar dej eller? ;)

Dom nedkom nångång under morgonen! :) var ute efter 00.00 igår men då hade dom inte kommit men idag så! Precis enligt beräkningarna. Kikade lite fort i morse bara, ser ut att vara 3 st igen, ljusa, isabellor? Kommer snart bild på de små när jag vågar ta upp dom :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 230
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 860
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 193
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar