B-vitaminolja

M-oaa

Trådstartare
Hej, Jag har gett B-vitaminolja till min D-ponny-sto nu i 2 veckor, eftersom att hon fäller så otroligt mycket och är lite sur och grinig.
På paketet stog det att man skulle ge 30 ml 2 gånger om dagen. Men alla andra i stallet säger att hon ska ha 30 ml en gång om dagen.
Enligt förpackningen så skulle hon ha det i 2 veckor.
Men om hon nu har fått 30 ml 1 gång om dagen i 2 veckor, ska jag då fortsätta i 2 veckor till me 30 ml om dagen?

Hjälp mig fort.. jag är helt still i huvudet just nu.
 
Sv: B-vitaminolja

Står det 30 ml 2 ggr om dagen så är det väl 30 ml 2 ggr/dagen. Då kan väl knappast dina stallkompisar hitta på egen giva ;)...Ska du promt ge 1 ggr/dag måste du väl ge 60 ml för att komma upp i samma dos.
 
Sv: B-vitaminolja

Okej, men tycker du att jag ska ge henne 30 ml till i 2 veckor framåt nu?
 
Sv: B-vitaminolja

B vitamin är vattenlösligt, så du kan ge så länge du vill. Överskottet kissas ändå ut. Nu vet jag inte riktigt vad B-vitamin OLJA är riktigt. B-vitamin vet jag ju, men har aldrig hört om OLJA....kanske mest är konsistensen ?!

Ang B vitamin, om nu hästen mår bra av tillskottet så skulle jag ge den så länge den fäller och sedan sluta.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: warg
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 053
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp