B-lp monté

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Nu äntligen börjar det att komma igång.. Örebro har i morrn! Nån som ska dit? Själv gör man sista "upplivningsförsök" i 12åringen :banana: haha.. Bohman klarade det ju med sin gammel märr Kairi visserligen fö vagn :d

Sv: B-lp monté

Det var faktiskt ett bra lopp måste jag säga, dom flesta sködde sig :bow:

Men bättre hade vart om vi inte blitt dist, men men det är inte mitt fel utan tränarens! Fattar inte att man kan se med så olika ögon på Tränad resp otränad häst.. Enl mig så var hästen absolut otränad när jag ser i efterhand medans tränare tycker tvärt om. Kan man inte hänga på ett dugligt 20-25-tempo 2140 på start så ska man inte ut... :mad:

Ja, loppet blev faktiskt bra, så det var roligt. Men synd att ni blev distanserade. :( Men det är bara att ta nya tag. :) Det verkar ju som om Örebro planerat att rida B-lp för monté varje gång det är B-loppsdag. :)

Själv har jag inte vågat mig upp i sadeln än för att ta licens. Har bara körlicens än så länge. Känner mig lite för otränad just nu.. Vet inte om jag skulle orka rida lätt i två varv i det där tempot eller att stå i fältsits (hua :)). :angel: ;) :D

Otränad? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: ;)

Jag höll på att DÖ första gången jag red full distans i år, men andra gången gick hur bra som helst. Kan tilläggas att jag hade en HELT vindtät fodrad jacka första gången. Bastueffekten gjorde sitt till...

Bäst att fixa mig en licens och ut och leka då? :idea:

/// ghost

Jag började rida lite grann för hästarnas skull efter ett uppehåll på nästan 10 år i somras (ja 5 ggr om året räknas väl inte som att rida regelbundet?) och nu har jag fått spelet totalt.b :angel:

Jag rider ju inte så mycket jobb men en hel del för att få dem att jobba ordentliget med ryggen. Montélicens SKA det bli på ena eller andra sättet... :crazy:

/// ghost

indyhope skrev:
Ja, loppet blev faktiskt bra, så det var roligt. Men synd att ni blev distanserade. :( Men det är bara att ta nya tag. :) Det verkar ju som om Örebro planerat att rida B-lp för monté varje gång det är B-loppsdag. :)

Själv har jag inte vågat mig upp i sadeln än för att ta licens. Har bara körlicens än så länge. Känner mig lite för otränad just nu.. Vet inte om jag skulle orka rida lätt i två varv i det där tempot eller att stå i fältsits (hua :)). :angel: ;) :D

Japp det var synd, men men.. Han blev pensionär nu, jätte gullig tjej på 15bast som var öööööverlycklig att få honom på foder :) Perfa för oss då han blir RABIAT-TOK-IDIOT-HET på banan och bränner allt innan mål hahaha :rofl: Red med pelham m kedja och hade steg-tyglar på stången och höll i steget längst in.. inte fasiken gick det bättre för det.. Jo! jag lyckades ju hålla honom i starten så det inte blev som på Åland 15.5 första 500 :devil:

Sånt är livet, det går vidare.. nya hästar att rida.. man har juh bytt stall och allt nu :bump:

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 405
Senast: LillaMusse
·
Islandshäst Nu vet jag inte om den här tråden är postad på rätt ställe men iallafall, så funderar jag på att klippa min isis i vinter. Jag har...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
50 347
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Har hela mitt liv haft problem med fotleder och knän,gick hos ortopeden när jag var ung,och hade läkarintyg på att jag inte fick vara...
Svar
12
· Visningar
4 351
Senast: kryddelydd
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 661
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V