M

MissBelinda

Jag undrar vad avståndet mellan en kombination, travbommar och galoppbommar.

Tacksam för svar! :D:bow:

Sv: Avstånd

Kombination: Beror på vilka hindertyper du använder och hur många galoppsprång du vill ha emellan. Ett språng; ca. 6.5 m, två språng; 10.5 m, tre språng ca. 14 meter.
Travbommar: 1,3 m
Galoppbommar: 2.8 m (om du typ ska ha det som studs)

Tror att det blev rätt nu, är inte så kunnig på det här :crazy:

*kl*
snor din tråd lite nu om det är ok ;)

Jag undrar, om man har travbommar typ 4-5 st, och sen vill man ha ett litet minihinder på kanske 50 cm alldeles efter bommarna, vilket avstånd ska man köra på då? 2,5m?

Mellan travbommarna 1,3 ungefär och sen avståndet mellan sista travbommern och lilla hindret, som du skrev, 2,5m. :)

Ja det ska gå bra med 1,3. Det går ju att variera, beroende på om du vill länga eller korta travstegen. 1,3 brukar vara "normalt". Jag har även en pålla på 154 så det funkar bra för oss med 1,3. :)

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 231
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: co-SMAD4
·
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar