Max runt en kilometer är "nära" för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Avståndet är 2,1 km ena vägen. Tycker det va i längsta laget för och kallas närheten. Är ju 4,2 km fram och tillbaks.
Nu handlade inte min fråga om att hästen är lagom uppvärmd. Utan om man anser det är en vettig formulering att kalla det närheten. Alla har olika uppfattning men jag anser inte mer än 1 km om man skall kalla det närheten. /Också lantisDå är hästen uppvärmd när du skrittat dit och av skrittad på hemväg. Det är väll inte långt? Nu är jag lantis och 2,1 km är för mig nära.
Tänk vad olika man tolkar saker. Att ta fram släpet och lasta för att köra iväg tycker jag skulle verka galet att annonsera ut som närheten. Inte alla har släp eller ens bil. Nä mycket bättre folk skrev som det är och inte tolkningsfrågor i en annons.Förmodligen minst 10-30 min skritt på bilväg eller med släp
fast det är ju inte jättesvårt, om man svarar på annonsen, att fråga hur nära ridbanan ligger.Tänk vad olika man tolkar saker. Att ta fram släpet och lasta för att köra iväg tycker jag skulle verka galet att annonsera ut som närheten. Inte alla har släp eller ens bil. Nä mycket bättre folk skrev som det är och inte tolkningsfrågor i en annons.
Nu handlade inte min fråga om att hästen är lagom uppvärmd. Utan om man anser det är en vettig formulering att kalla det närheten. Alla har olika uppfattning men jag anser inte mer än 1 km om man skall kalla det närheten. /Också lantis
Jag tolkar det som typ rimligt skrittavstånd, enligt mig ca max 3 km. Skritta fram osv måste man ju ändå göra tänker jag. Men måste man åka dit med bil så tycker jag inte det är i närheten.Om någon annonserar ut en boxplats och det står paddock finns i närheten.
Hur långt skulle ni tolka en sådan formulering?