Avslappnade öron

C

Caz

En lite konstig fundering kanske..

Har inte förrens nyss börjat tänka på att när min häst "går på tygel" ser han väldigt avslappnad ut i öronen. Dom är vinklade åt sidan mest hela tiden, liksom utåt, men han lyssnar ju såklart också åt olika håll.

Det kanske iof inte är så konstigt, hästen ska väl vara avslappnad när den går form.. Har bara inte tänkt på detta förut. :laugh:

Sv: Avslappnade öron

Ja hästen ska ju slappna av i hela kroppen. En häst med örona slickade bakåt kan aldrig se helt avslappnad eller vacker ut. Även om resten av kroppen ser bra ut.

Var en ponny på ridskolan jag red på när jag var liten som när hon väl gick i form var så avslappnad i öronen att de levde ett helt eget liv. De "vippade" omkring okontrollerat på huvudet på henne i varje steg hon tog. Urgulligt! :love:

Dotterns förra dressyrponny hade också såna öron när hon var mjuk och avslappnad. Tycker det verkar vara ett bra tecken;)

Jag trodde att det var common knowledge att man kan se på öronen om en häst är nöjd, avslappnad och genomarbetad. De hamnar liksom på sidan lite och hänger med så att säga.

KL

Spana in Matiné när hon går, där brukar öronen vippa på ganska bra!
Tycker bara jag har sett det på pållar som i övrigt är avslappnade och nöjda med läget :)

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 814
Senast: Claraclara
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: inverterad
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 264
Senast: skiesabove
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka