Avmaskningshjälp

S

smeagol

Min häst avmaskades i april efter att träckprov hade gjorts. Det var innan hon skulle flytta till ett nytt stall.

Men när ska jag avmäska nästa gång? Hästen kommer antagligen släppas på bete innom en månad om det har betydelse?

Vad ska man avmaska med och när?
Jag har alltid avmaskat min häst själv men det är alltid stallägaren som har sagt till när och köpt in medlet... :cool:

Men nu är det slut med det

Vad visade träckprovet och vilket medel avmaskade du med? Och när var det i april?

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix