Sv: Avmasknings FAQ (LÄS HÄR FÖRST)
läs #1694.
läs #1694.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Vet man hur blodmaskens inkapsling går till?
Kan nyinfekterande maskars ägg kapsla in sig direkt och inte visa sig i träckprov?
*kl*
En snabb fråga (för att jag inte frågade ut veterinären tillräckligt )
Jag ska avmaska min 2 åring och fick Bimectin utskrivet.
Veterinären sa att han med högsta sannolikhet har mask, därför behövdes ingen provtagning. Men så sa han något om att jag behövde två sprutor.
Ska jag alltså ge båda, dubbel dos? Eller är det alltid två i en förpackning??
Hoppas på svar, annars får jag vänta med att avmaska och ringa veterinären imorgon igen och lyssna lite nogrannare
*kl*
En snabb fråga (för att jag inte frågade ut veterinären tillräckligt )
Jag ska avmaska min 2 åring och fick Bimectin utskrivet.
Veterinären sa att han med högsta sannolikhet har mask, därför behövdes ingen provtagning. Men så sa han något om att jag behövde två sprutor.
Ska jag alltså ge båda, dubbel dos? Eller är det alltid två i en förpackning??
Hoppas på svar, annars får jag vänta med att avmaska och ringa veterinären imorgon igen och lyssna lite nogrannare
Tack för era svar!
Jag litar på min veterinär och kommer att ta prov på unghästen när han anser att det behövs. Tar alltid prov på min äldre valack och han är inte avmaskad på flera år.
Det är inte så att jag avmaskar för skoj skull, för så roligt är det inte
Att skicka bollar med posten däremot är kul, även om sambon blir tokig när jag stoppar in paketet i kylskåpet över natten
Jag förstår precis vad du menar.
Man får tyvärr olika svar från alla veterinärer.
Nu är skadan redan skedd men i höst kommer jag skicka in prov på både den yngre och den gamle.
Förresten så kan man få väldigt luddiga svar från olika läkare angående barn också
Själv skula jag avmaska, båda för hästarnas skull och så dem inte smitta ner summer hagen.
Jag tycka du ska prata med din vätrenar nu att du har fåt svar och få dennas råd, för det är den som ska skriva ut recept.