Avmaskning

Apollo

Trådstartare
Om man avmaskar en hund med tex Axilur, som man ju ska ge 3 dar i rad, och man missar/glömmer sista dagen är hunden "avmaskad" då eller bör man göra om hela proceduren.:confused:

Sv: Avmaskning

Kan du inte bara ringa en veterinär och höra. Jag vågar inte svara på frågan.

Jo det kan jag göra, men det kanske var någon som visste som glömt som jag.

på bipacksedeln står det med feta och kursiva bokstäver att man ska ge det tre dagar i följd, men jag tror att dom oftast är lite överspända med detdär.
lite dåligt att dom inte nämner vad man ska göra om man glömmer en dag. man vill ju inte riskera att ge dom för mycket heller genom att börja om hela proceduren. aja det går nog bra om du hör med en veterinär! du kan ju skriva här vad de sa, så man vet :)

Nä det är ju just det man inte vill. Har inte hört med vetten än har haft fullt upp inför julen och det är egentligen ingen panik, men jag lovar att skriva en tråd om vad de svarade.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 817
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka