Avmaskning

Fodong

Trådstartare
Jag har en hund och en katt och brukar avmaska katten när maskarna börjar vinka åt mig när han vänder rumpan till:crazy:
Förr har jag alltid avmaskat hunden samtidigt för säkerhets skull, de är ju ganska nära vänner.
Men nu har det blivit mer ofta jag fått avmaska katten, så det börjar kännas obehagligt att avmaska en osmittad hund i onödan så ofta...
Hunden äter aldrig kattbajs eller kattens bytesrester, hur stor är då risken att han är smittad?

Sv: Avmaskning

Du ska bara avmaska hunden om den visar symptom på maskangrepp. Exempelvis matt pæls, avmagring och mask i avføringen. Det ær vældigt sællan som vuxna hundar får problem med mask. Det optimala ær att læmna in træckprov vid misstanke om mask.

Dessutom kan inte hunden smittas av kattens mask och vice versa.

Sv: Avmaskning

Och jag också. Vi har funderat på om vi kanske borde. Nu vet jag att vi inte bör.

;)

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har på sista tiden låtit min hund bestämma vart vi ska gå när vi är ute på dagens längre runda, och det är så mycket roligare att...
Svar
13
· Visningar
2 635
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden