Avmaskning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dragonora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 825
D

Dragonora

Hej fick ett föl igår.
Mamman avmaskades för mindre än en månad sedan(betessläpp), anser ni att man bör avmaska en gång extra nu omgående?
Tacksam för alla svar.

Sv: Avmaskning

Tror inte du ska avmaska igen nu då. Madick är bra på sånt kolla med henne så får du rätta svaren

Sv: Avmaskning

Nej, du behöver inte avmaska nu. OM fölet får diarrée efter en dryg vecka så är det läge att avmaska fölis mot fölmask med hel spruta Axilur eller "vanlig vikt"-dos ivermectin-medel. Dock är fölmasken inte särskillt vanlig längre.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Jeps
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 096
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka