avmaskning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Buck

Trådstartare
har letat runder efter liknande trådar för att få svar men inte hittat,

Vid hur mycket EPG ska man avmaska??? råkade skicka med "instruktions boken" med träcket:/ (inte så smart kanske) så jag har inte tabellen där de listar antalet EPG.

tog träck prov på hästarna igår och fick nu svaren, den stora hade noll EPG av den lilla blod masken och shettisen hade 1100 EPG, är 1100 EPG mycket? och hur gör jag nu när jag ska hämta ut avmasknings medel? ska jag skriva ut svars rapporten från träck provet och ta med till apoteket?

tacksam för svar^_^

Sv: avmaskning?

Du ska kontakta en veterinär för att avmaskningsmedel utskrivet på recept, i övrigt finns en nålad tråd i ämnet varför jag nu stänger den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästvård Jag flyttade till nytt stall för knappt en månad sen. Gjorde träckprov i veckan inför betessäsongen. Gjorde ingen extra odling. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 607
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Jag skickade in ett träckprov tidigt i måndags morse. Det var alltså nattens träck. Tyvärr kom det inte fram till labbet förrän på...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Madick
·
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 609
· Visningar
164 514
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst ska åka iväg på utbildning 26 April till 24 Maj. Utbildaren vill att han ska vara avmaskad då hennes varit nollade i flera...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall